Vraag

bang dat ik zwanger ben

  • 5 July 2020
  • 1 reactie
  • 231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb nooit seks gehad maar, vrijdag avond (ik schrijf dit zondag ochtend) heb een jongen afgetrokken, we waren vrij dronken dus het stelde niet veel voor, er was geen orgasme, wel voorvocht denk ik. Maar ik heb mijzelf na, of voor het aftrekken ik weet het eigenlijk niet, gevingerd, ik ben bang dat ik toen voorvocht nog op  mijn vingers had. Ik slik de anticonceptie pil niet, en mijn menstratie app zegt dat vandaag mijn ovulatie dag is. Ik aarzel echt of ik de morning after pil moet kopen. Ik heb dit aan mijn vriendinnen verteld en zij zeggen dat ik niet hoef te stressen en dat zwanger worden niet zo simpel en snel gaat. Want koppels gaat zwanger worden al moeilijk met penetratie door een piemel. Hij heeft mij ook proberen te vingeren, voordat ik het bij mezelf deed, maar dat ging niet helemaal goed, zn vinger is dus niet echt in mij geweest. Maar ik maak me dus gewoon zorgen dat ik mezelf heb bezwangerd doordat ik perse mijn vinger in mezelf moest duwen, heel stom. Ik ben hier dus eigenlijk voor geruststelling en een antwoord op mijn vraag: is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben? Er is geen penis in me geweest dat sowieso maar waarschijnlijk wel enige voorvocht door mijn of zijn vingers. Ik kan niet precies plaatsen wat wanneer is gebeurt en wie zn handen waar zijn geweest,  omdat het allemaal vaag is nu door de drank die ik had genomen die avond. Sorry. 

 

Groetjes,, een heel heel super bezorgd en gestresst 17 jarig meisje waarvan morgen de tentamens beginnen.


1 reactie

Hi Elise123,

aangezien je te dronken was om je te herinneren wat er nou allemaal precies gebeurd is, zou ik, als ik jou was, het zekere voor het onzekere nemen.

 Ook al is de kans heel klein dat je zwanger bent geworden, je kunt het niet uitsluiten.

 

Ga gewoon die morning-afterpil kopen en dan kun je je daarna weer concentreren op je tentamens.

 

Lief van je vriendinnen om te zeggen dat je niet hoeft te stressen

…...Ik aarzel echt of ik de morning after pil moet kopen. Ik heb dit aan mijn vriendinnen verteld en zij zeggen dat ik niet hoef te stressen en dat zwanger worden niet zo simpel en snel gaat. Want koppels gaat zwanger worden al moeilijk met penetratie door een piemel.

Maar ik ben wel benieuwd wat ze dan gaan zeggen als blijkt dat je ineens toch zwanger bent……

 

Een morning-afterpil (MAP) nemen nu lijkt mij wel ff wat minder stressvol dan nog een paar weken afwachten of je wel of niet zwanger bent.

 

Info over de MAP kun je vinden op de site van sense. Afhankelijk van welke soort MAP moet je die of binnen 72 uur of binnen 120 uur na onveilige seks innemen:

https://sense.info/nl/zwanger/onveilig-gevreeën-neem-actie

en

https://sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil

 

Het komt vast allemaal goed als je die pil neemt en verder niet stressen en succes met je tentamens.

 

Oh ja, als je er toch nog even met een deskundige over wilt praten dan kun je dat via de site van sense doen. Via onderstaand linkje kun je alle info hierover lezen:

https://sense.info/nl/hulp-advies

 

Groetjes,

M&M's

Reageer