Vraag

bang dat ik dood ga

  • 28 December 2023
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hi, ik ben iets eerder terug dan gepland maar dat komt omdat ik wat heel doms heb gedaan.

ik voelde me heel erg vervelend tijdens kerst dus heb ik in 3 dagen (ma, di, wo) 8 paracetamolletjes gehad. ik schaam me erg daarvoor en ik heb ook opgezocht na hoeveel paracetamol je dood kan gaan. ik vond dat ik waarschijnlijk een overdosis heb gehad en ik heb dus naar de verschijnselen gezocht.

ik las dat als je een overdosis hebt je 24 uur later veel last krijgt van je onderbuik. ik heb al een tijdje buikpijn en ben ook misselijk. 

ik heb vannacht heel weinig geslapen gewoon omdat ik bang was dat ik niet meer wakker zou worden. 

het internet zei dat ik het beste naar de spoedeisende hulp kan gaan. ik wil dat alleen niet want ik ben gewoon bang dat mensen boos op mij worden wegens die paracetamolletjes. en als zij niet boos worden dan ben ik het waarschijnlijk wel op mijzelf.

ik wil eigenlijk wel dood maar ook weer niet. 

iemand dit ook meegemaakt of tips?


3 reacties

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Wat heftig…

Ik denk dat je je ouders het toch moet vertellen, dan kunnen die het aan de huisarts vragen.

Veel sterkte.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik denk dat die gevolgen van 8 paracetamol nog wel gaan meevallen, dat is over 3 dagen verdeeld niet heel extreem, maar wat mij veel belangrijker klinkt is hoe het mentaal met jou gaat!  Vooral dat je zegt dat je eigenlijk wel dood wilt maar toch ook niet. Misschien zou het voor jou heel goed zijn om eens te kijken op https://www.113.nl/.  En/of de Kindertelefoon te contacten. Je hebt zoveel om voor te leven, je bent bv hier een waardevolle deelnemer met sterke adviezen, helpt mensen graag, en ik denk dat je het verdient om zelf ook gesteund en geholpen te worden! Als je deze stappen wilt zetten zou dat jou echt kunnen helpen! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +9

ik denk dat ik wel met 113 ga chatten. heeft iemand er ervaringen mee die hij/zij wil delen? je hoeft niet te vertellen hoe het gesprek ging ofzo maar gewoon hoe alles er een beetje uit ziet. ik wil zelf wel kijken alleen omdat ik er dus nieuw ben weet ik niet hoe alles werkt en gaat ect. 

Reageer