Skip to main content

Ik ben een jongen van 14 jaar

mijn balzak is soms normaal dus dan hangt ie normaal onder mijn penis, maar soms staat ie er ook strak onder. Is dit normaal en hebben jullie dit ook?

Hé Jongen4789 bij mij zitten ze altijd strak onder m’n piemel of het nu koud of warm is. Maar het komt denk ik door het weer. Nu het warm is zullen ze bij jou hangen, of niet. Ik zie wel dat de huid van m’n balzak wat beweegt maar gaat nooit hangen

Dat heeft inderdaad met de temperatuur te maken. De reden dat de testikels überhaupt buiten het lichaam hangen is dat dat koeler is. Dit is essentieel voor de productie van sperma. Bij kou zullen de testikels dichter bij je lichaam zitten zodat de temperatuur niet te ver daalt.

Groetjess

Heyy

Ja, dat is heel normaal. Zoals Lisa zegt, als je testikels te warm hebben kun je problemen krijgen met het produceren van zaadcellen. Dit moet namelijk gebeuren onder een temperatuur van 37°. Dat is de reden dat de testikels niet in het lichaam zitten zoals de eierstokken bij een vrouw.

Dat je testikels de ene keer wat meer hangen dan de andere is daar een gevolg van. Als het warm is zullen ze wat meer hangen, als het kouder is zullen ze zich wat dichter tegen je lichaam bevinden. Dat is volkomen normaal.

Groetjs

Reageer