Vraag

ballet lichaam krijgen

  • 10 August 2023
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hallo allemaal, ik doe ballet maar door mijn leraren en klasgenootjes word ik een dik varken genoemd en dat ik moet vet verliezen en dat ik te grote borsten heb ik ben 13 jaar en weeg 54 kilo . 1) ik heb te grote borsten en ik vind dat niet leuk hoe kan ik ze kleiner maken? 2) ik heb de fat burning workouts gedaan van Maria Khoreva ( ballerina die hele goede filmpjes maakt ) ik krijg alleen maar meer vet in plaats van dat ik het verlies hoe kan ik dit oplossen ? Please en een beetje snel


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Als ik jouw was zou ik anders aan pakken je kan beter beweging en anders eten combineren kan je  een calorie deficit doen dat is eigenlijk dat je minder calorieën eet dan dat je verbrand en daardoor val je af ( bij mij heeft het veel geholpen maar je moet dan wel goed leten op wat je eet ) en om te weten hoeveel calorieën je moet eten moet je naar calculator.net gaan en naar calorie calculator gaan en dan dat invullen en dan zie je hoeveel calorieën je moet eten en als je en als vet verliest worden je borsten ook kleiner want eigenlijk is je borsten puur een paar hoopjes vet ik hoop dat ik je geholpen heb ☺️ ( en pls ga niet te extreem want dat kunnen naren gevolgen hebben )

Reputatie 7
Badge +8

Ik snap wel waarom je zou willen afvallen maar dit zou niet de reden moeten zijn voor waarom. Ik weet dat in ballet er een groot ding is met leraren die opmerkingen maken over het lichaam van hun leerlingen.  Het wordt gezien als normaal. Maar ik vind persoonlijk wel dat je simpel weg niet een 13 jarige een dik varken mag noemen. Voor wat voor reden. En vooral niet eentje die 54 kilo is. (for the record, dat is gewoon gemiddeld en niet zwaar.) 

Ik weet niet of het mogelijk is maar heb je al gekeken naar een andere dans/ballet school? Ik weet dat dat lastig te regelen is. Vooral als je het al lang doet bij deze school maar dit gedrag van je leraren zou kunnen leiden tot een eet stoornis. Vooral omdat je al zo je best doet in afvallen en hun je aan blijven pushen dunner en dunner te worden. Wat niet altijd goed is. 

Reputatie 4
Badge

Hoi! ik zit zelf ook op ballet en ik weet dat gewicht enzo soms best wel een ding kan zijn . Ik vind eigenlijk dat het niet uit zou moeten maken hoe je lichaam er uitziet.  En natuurlijk echt niet oke dat mensen je dik varken noemen en zeker van een leraar kan je dit niet verwachten.  Een leraar moet juist het goede voorbeeld geven en voor je opkomen als mensen gemene dingen tegen je zegen. Ik zou hier ook met je ouders over praten ov met iemand anders  

Groetjes.❤

Reageer