Skip to main content

Hoi hoi 

Ik ben L ik ben 13 jaar en ik wordt 14 in september 

Ik ben dit naar gestart met FBT (Family based treatment) voor anorexia. 

Ik ben zo "zwak" dat ik nu in een rolstoel moet en niet mag bewegen , Ik zou eigelijk ook op vakantie gaan naar griekenland dit jaar maar dat mocht niet van de dokters. Ik probeer mn best om beter te worden samen met mijn ouders hun hulp maar het is heel lastig want alle doelen die ik had als zeg msar reden om beter te worden gebeuren  nooit / gaan toch dan niet door dus ik blijf het gevoel hebben dat ik mezelf alleen maar nog slechter ga laten voelen als ik aankom want ik zie op dit moment er nog niks positiefs in. 

Het enige wat ik echt graag wil is op ballet ik wil dat al een aantal jaren en dat was ook de reden waarom ik begon met afvallen in de eerste plaats. Maar ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om dit jaar nog te beginnen want ik ben bang dat ik niet sterk genoeg ben daarvoor ( Ik ben nu 30kg en 157cm)  en ik weet ook niet hoe snel ik kan aankomen aangezien dat gewoon moeilijk is , en ik hoor van veel mensen dat leeraren op ballet heel erg gemeen kunnen zijn over gewicht en ik weet niet of ik dat op dit moment aankan eigelijk. 

Dus eigelijk is mn vraag of het een realistisch doel is en zoniet wat zijn betere doelen? Want op dit moment heb ik niet het gevoel dat ik dit voor mijzelf doe

 

Sorry voor zn lang bericht

Hoii,

Ik zou je doel om op ballet te gaan niet uit het oog verliezen, zeker niet als dit je motiveert om te herstellen. Alleen is het natuurlijk niet de bedoeling dat het je uiteindelijk juist triggerd, daarom zou ik er in de tussentijd in je therapie enzo aan proberen te werken dat je ballet niet voor je eetstoornis gaat doen, maar toch wél voor jezelf.

Ik snap dat dat natuurlijk al heel lastig is, dus is het zeker niet handig als je ballet leraar gemene opmerkingen maakt. Als je eenmaal op ballet kan, zou ik goed opletten dat je een plek kiest waar je positieve dingen over hoort. Het zou ook kunnen helpen dat je ballet leraar in ieder geval van je eetstoornis afweet, want dan durven ze veel minder snel hun mond open te trekken, heb ik zelf ervaren: ) Mochten er toch opmerkingen komen is het belangrijk dat je dit in therapie bespreekt, zodat het je niet triggerd.

Omdat het op dit moment nog niet realistisch is en het waarschijnlijk voor je gevoel sowieso verschrikkelijk lang gaat duren voordat je op ballet mag, zou ik ondertussen wel wat andere doelen bedenken. Of bijvoorbeeld iets leuks bestellen als je goed bezig bent. Zelf helpt het mij ook om aan mijn toekomst later te denken, want daarin is er niet echt ruimte voor een eetstoornis. Verder helpt het mij om veel met mijn beste vriendin af te spreken en samen leuke dingen te gaan doen. Maar ik weet niet precies wat jij in jouw situatie wel of niet kan. Misschien helpt het ook om dit met iemand te bespreken. 

Ik hoop dat dit een beetje helpt en dat je meer in jezelf gaat geloven.

Sterkte en veel suc6♡♡


Reageer