Hallo ik ben een meid van 18 jaar en ik vermoed dat ik autisme of adhd heb.
Ik denk al 3 of 4 jaar dat ik iets van een stoornis heb maar ik heb hier nooit wat aan gedaan. Nu krijg ik voor mijn opleiding (onderwijsassistent leerjaar 2 niveau 4) lessen over stoornissen en beperkingen. Helemala prima maar het probleem is dat ik mij hierin herken.
Ik ga even wat dingen opsommen: ik stel graag dingen uit, ben erg goed met sociaal contact maar met te grote groepen zone ik mezelf uit en ben ik stil (uk wil wle contact maar het is moeilijk) op mijn werk ben ik zo deuk dat sommige mensen gek van me worden maar als ik ben een collega werk die adhd heeft ben ik (zonder dat ik het door heb) heel rustig, ook kan ik heel rustig zijn maar heb wel een keer per dag dat ik heel druk ben. Verder praat ik zoveel daar wil je spontaan ducktape bij pakken (en vastplakken)
Nu heb ik al dyslexie en het blijkt dus dat autisme en of adhd vaak samen komen met dyslexie.
Is het mogelijk dat ik mij laat testen op beide stoornissen? Zo ja hoe?
O en met stoornissen wil ik niemand beledigen of mezelf een diagnose geven. Ik vraag alleen om advies en ervaringen dus word aub niet boos :)
Fijne dag en bedankt voor het lezen!