astma

  • 11 June 2019
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyy, ik ben een meisje van 14 en ik heb astma, ik heb er eigenlijk nooit heel erg last van, alleen dat ik soms eerder moe ben met trainen. ik heb ook bijna nooit aanvallen, alleen nu heb ik in nog geen week al meer dan 5 aanvallen gehad, en ik ben heel erg bang dat het een keer fout gaat, dat ik buiten bewustzijn raak ofzo. afgelopen zaterdag had ik ook een aanval, maar dan kan me eigenlijk niets meer van herinneren, alleen dat iemand uit mijn groep tegen me aan het praten was en dat ik later in de auto zat. ik heb dat aan een vriend verteld die er meer verstand van heeft en hij zei dat dat waarschijnlijk komt omdat ik aan het hyperventileren was. mn ouders weten ook niet dat ik opeens zoveel aanvallen heb. ik heb hiervoor heel lang geen aanval meer gehad en ze zeggen snel dat ik me aanstel en daar ben ik heel bang voor. weet iemand wat ik kan doen???

3 reacties

Badge

beste xpxdisney,

ik ben 13 en heb ook al lang geen aanvallen meer gehad. Nu word het erger en heb ik er steeds vaker last van. Je stelt je dus niet aan en het is niet jou fout! Het is al even geleden dat je dit bericht hebt geplaatst. Maar als het nog steeds zo slecht ga zou ik een arts raadplegen. Zelf weet ik het antwoord op deze vraag ook niet.

groetjes, anoniempi

Reputatie 5
Badge +5

Heb je geen pufje?

Badge

hee! Heel vervelend dat je dat denkt! Ik heb zelf een ernstige vorm van atsma en ook nog eens 1 long en ik snap hoe je je voelt, dat dacht ik aan het begin zelf ook namelijk. Als eerste zou ik het er met je ouders over hebben en een afspraak bij de dokter maken want dan krijg je hele goede medicijnen die mega goed helpen en dan hoef je niet meer bang te zijn! Sowieso hoef je niet bang te zijn want de kans dat zoiets ergs gebeurt is heel klein. Stel je denkt dat het gaat gebeuren, waarschuw dan eerst iemand en blijven door je neus inademen en door je mond uitademen en blijf rustig, ga ergens zitten maar je moet niet gaan liggen want dat is heel slecht, drink wat water en hoppa het gaat weer beter. Daarna even 3 uurtjes rustiger aan doen en dan gaat het meestal weer prima. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

 

Liefs van mij x

Reageer