Skip to main content

Hoi!

Ik ben een meisje van 14 jaar oud en ik slik de pil elke avond voor ik ga slapen.

Ik heb de laatste tijd wel erg veel last van doorbraakbloedingen, terwijl ik wel gewoon elke maand tot twee maanden een stopweek inlas. Deze doorbraakbloedingen duren ongeveer twee weken en dan stopt het weer gewoon. Gisteren had ik weer een doorbraakbloeding (hooguit anderhalve week na de vorige), dus ik heb toen geen pil genomen. Nu ben ik ineens volop ongesteld, waardoor ik vandaag ook ben doorgelekt op school (niemand had het door).

Wat zijn doorbraakbloedingen?

-OnlyMe


Je hebt een doorbraakbloeding wanneer het niet je stopweek is en er komt wel bloed uit. Dit kan ook als een normale ongesteldheid voelen, maar het is een doorbraakbloeding.

 

 

-onnodige quote verwijderd-


Hoi!

Ik ben een meisje van 14 jaar oud en ik slik de pil elke avond voor ik ga slapen.

Ik heb de laatste tijd wel erg veel last van doorbraakbloedingen, terwijl ik wel gewoon elke maand tot twee maanden een stopweek inlas.

Je geeft hier aan dat je de pil soms dus ook 2 maanden achter elkaar door slikt, hier zou je doorbraakbloedingen van kunnen hebben. Want dan moet je lijf weer wennen aan die veranderingen! Dit is vaak het probleem van die doorbraakbloedingen.

Deze doorbraakbloedingen duren ongeveer twee weken en dan stopt het weer gewoon. Gisteren had ik weer een doorbraakbloeding (hooguit anderhalve week na de vorige), dus ik heb toen geen pil genomen. Nu ben ik ineens volop ongesteld, waardoor ik vandaag ook ben doorgelekt op school (niemand had het door).

Ik ben geen arts, dus als je echt wilt weten hoe of wat dan is het slimmer om gewoon even langs de huisarts te gaan, want hij/zij heeft je deze pil ook voorgeschreven en kan jou het beste helpen!

 


Meschien slik je een te lagen hoeveel heid voor jouw lichaam

Ik zelf heb ook een tijdje aan te pil gezeten en ik had ook door braak bloedingen 

Ik zal gewoon naar je huisarts gaan en vraagen of je een pil mag met meer hormonen 

Heb ik ook gedaan  en heeft geholpen 


@B r o m meer hormonen is niet altijd even goed hoor, misschien wel tegen die doorbraakbloedingen maar niet voor je lijf, sommige kunnen hier heel slecht tegen. Uiteindelijk is het toch allemaal troep wat je lijf in komt…😊

Waarschijnlijk is het bij haar omdat ze soms doorslikt en dan weer niet, hierdoor raakt je lichaam ontregelt en daardoor kan je dus die extra bloedingen krijgen.


Ik had hetzelfde. Volgens de huisarts was mijn pil te licht voor mij.  Ik had eerst microgynon 20 een nu 30. Nu heb ik er helemaal geen last meer van. 


Reageer