Skip to main content
Vraag

anticonceptie, tips?

• April 7, 2025
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

dankjewelvoorjehulp
Forum|alt.badge.img

Hi! 

ik heb de pil gehad, maar dat werkte voor mij niet zo goed. daarnaast ook een spiraaltje maar ik ben toen 2 jaar lang elke dag ongesteld geweest. ben nu 1 jaar en paar maanden zonder maar wil toch weer beginnen,

ik zit nu te denken aan een staafje, of de prik pil ofzoiets.. maar ik zou graag jullie ervaringen erbij horen. werkt het goed? wat zijn de nadelen, bijwerkingen?

dankjeeeee

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 25, 2025

hoi ik ben 16 en sinds mijn negende ongesteld

bij mij werkte de pil ook niet ik werd er dwars doorheen ongesteld ook al heb ik toen verschillende soorten en met of zonder stopweek geprobeerd. heb nu een staafje ze zeggen dat je de eerste 3 maanden de bijwerkingen vooral merkt en je daarna echt goed merkt wat hij doet.

de bijwerkingen vielen bij mij wel mee. eigenlijk alleen dat ik soms mijn evenwicht verloor en een beetje wazig keek maar dat was niet heel lang meestal 10 seconde. ze waren na die 3 maanden ook echt over.

maar ik persoonlijk merk er verder niks van hij zit er nu een half jaar in en ik heb nog net zo veel pijn en het duurt nog steeds 2 volledige weken. ik hoop echt dat daar wel een keer verandering in gaat komen.

oh ja en ik kon de eerste dag ook niks met mijn hand en voet daar had ik echt het gevoel als of ze sliepen ofzo, ze wouden ook niet bewegen. maar dat was de volgende dag over

dankjewelvoorjehulp
Forum|alt.badge.img

@Oke2009 

dat klinkt in ieder geval heel redelijk. dankjewel!!

klein vraagje, heb je iets gemerkt kwa aankomen met het staafje?

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 26, 2025

@dankjewelvoorjehulp 

nee ik persoonlijk niet.

ondertussen werkt hij na 7 maanden en ben ik nu 2 keer niet ongesteld geweest als ik dat zou moeten zijn, en vind ik hem heel fijn