Vraag

Anorexia

  • 27 December 2021
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hoii 

Ik denk dus dat ik anorexia heb ik ben erg veel bezig met mijn eten en gewicht ook val ik af op een slechte manier door veel water te drinken en te sporten ook vind ik mezelf ontzettend dik terwijl ik 50 kilo weeg en ik ben 13 ik vind dat zelf te hoog ik moet vind ik van mezelf 20, 30, kilo zijn dat zou ik echt perfect vinden mijn vrienden maken zich zorgen om mij ik laat het aan me ouders niet zo merken ook sla ik heel vaak me ontbijt en lunch over en vaak na het avond eten zorg ik dat ik kots waardoor ik het er weer uitspug ook heb ik een paar zelftesten gedaan en zijn erg hoog  (maar ik weet niet of ik die kan vertrouwen) ik heb 3x na het avond eten overgeven zelf ben ik daar geen fan van dus doe ik dat niet meer 

wat moet ik doen ik durf aan niemand hulp te vragen hebben jullie tips laat het even weten 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Cjcgirlpower,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Sascha van De Kindertelefoon

Badge

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij denk ik. 
Ook mezelf te dik vinden (14 jaar en 51 kilo) en ik wil maximaal eigenlijk 40 kilo wegen en zo. Mijn vriendinnen maken zich ook zorgen om me enz dus volgens mij zitten we een beetje in dezelfde situatie. Ik heb een keer met de jongerenchat gechat en ze zeiden dat ik misschien naar een psycholoog zou moeten maar ik durf niet met mijn moeder erover te praten. Maar ik weet wel dat het beter zou zijn en ook voor jou, dus als ik jou was zou ik naar je ouders gaan om gewoon erover te praten. Je hoeft niet eens perse te praten over een psycholoog of zo, gewoon over hoe jij je voelt over je gewicht enz. Je ouders helpen je vast want ze houden vast heel veel van je en willen het beste voor je en het beste is echt niet rond de 20 tot 30 kilo wegen. 
 

Xx Jenthe 

Reputatie 3
Badge +2

20/30kg is echt niet gezond hr, je bent goed zoals je bent! Je gelooft het prob niet mr het valt te proberen ;). Met water drinken en sporten is niks mis, probeer niet je maaltijden te skippen en overgeven ook niet. Msg kan je ff googlen hoeveel de gemiddelde persoon van jouw leeftijd weegt want het is sws niet 20kg. Vlgm ben je gwn op gezond gewicht of eronder. Succes! <3

Challas

Badge

heey! wat een lastige situatie! Als ik het zo lees zou ik je aanraden om toch met je ouders in gesprek te gaan hierover, hoe moeilijk dat ook kan zijn, zij willen het beste voor je en zo kunnen jullie samen aan een oplossing werken.

liefs,

 

Reageer