Vraag

Anorexia?

  • 5 December 2021
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Badge

Hii sinds een maand of twee ben ik constant bezig met afvallen, ik ben ongeveer 1.60 en 39(?) kilo, ik weet dat het niet veel is en dat ik gewoon dun ben maar ik vind mezelf gewoon niet goed genoeg en ben geobsedeerd met het verhongeren van mezelf om slank te blijven. Ik eet nauwelijks ochtendeten, geen lunch (op school dus niks), geen tussendoortje maar wel avondeten, voor de helft, en fruit, is dit te weinig? 
Ik heb ook telkens buikkrampen als ik ga slapen en steeds als ik opsta bijna flauwvallen, bij de gym werd ik al een paar keer niet lekker.  
Mijn ouders beginnen het wel door te krijgen dat ik telkens mijn lunch oversla op school maar ik krijg het gewoon niet naar binnen, ik durf het tegen niemand te zeggen en wil dat ook niet doen want mijn vrienden en ouders hebben het al druk genoeg en ik ben altijd al iemand geweest die dingen voor mezelf houdt. 
Ik wil ook niet een diagnose stellen uit mezelf want dat is niet goed, maar ik wil wel graag weten of ik hier iets mee moet doen 
Zijn dit kenmerken van de een eetstoornis? Zo niet, wat moet ik hiermee doen en hoe kan ik mijn eetpatroon weer ‘goed’ maken? 
in ieder geval bedankt voor het lezen :) 


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Ja volgens mij is dit inderdaad een eetsoornis.

Ik weet helaas niet hoe je weer een 'goed' eetpatroon weer kan aannemen, als ik dit wist had ik het je grasg  erteld en had ik het ook bij mijzelf toegepast.

Het is mischien toch slim om met je ouders te bespreken om naar de huisarts te gaan voor een aanrading voor een goed eetpatroon. Ik snap dat dit spammed of eng kan zijn maar vaak is het het juiste ding om te doen.

Buikkrampen en flauwvallen is een teken dat je lichaam te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt om goed te functioneren.

Dit is alles dat ik je kan aanraden.

Ps. Hoe oud ben je?

 

Badge

@Annoniempje2008 
Bedankt voor je reactie!! Ik zal proberen te kijken hoe het de komende tijd gaat en als het nog niet weg is proberen het met iemand te bespreken :)) 

Ik ben trouwens net 14 geworden

Reputatie 1
Badge

Ja als je net 14 bent ben je inderdaad wel aan de lichte kant.

Ik hoop dat alles binnenkort beter is of dat je een goed gesprek met iemand kan voeren.

Succ6

 

Badge

Hi <3

ja, dit zijn wel de kenmerken van een (beginnende) eetstoornis. En, ik vind het super super goed van je dat je het herkent en hulp misschien hulp zoekt. Als ik jou was zou ik er met iemand over praten, bijv een contactpersoon op school of iemand die je 100% vertrouwt! 
suc6!!!!💕

Reageer