Anorexia?

  • 1 June 2021
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een iemand van 12 jaar oud. Ik denk dat ik misschien anorexia heb maar ik wil geen self diagnose doen. Het begon allemaal dat mijn klasgenoten mij dik noemden en toen was ik gestopt met eten op school. Ik probeerde af te vallen maar dat ging langzaam dus dacht ik dat ik misschien geen lunch na school nodig heb, en nadat dacht ik dat ik misschien ook geen avondeten nodig heb. Ik heb het aan mijn beste vriendin verteld maar ze zij dat ik gwn moet eten maar dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk. Ik eet mijn avondeten weer en soms ook lunch, maar dan ga ik in uurtje fietsen of gwn sporten, heb een paar keer express overgegeven maar dat is niets voor mij. Maar als ik eet en niet sport (of gwn kcals uit mijn lichaam niet krijg) eet ik dan de volgende dag toch niet, en als ik twee dagen achter elkaar gwn eet eet ik weer twee dagen niet enz. ik heb geen weegschaal maar ben een keertje in 1 week ongeveer 5 cm afgevallen bij mijn buik. Ik deed ook ooit aan zelfbeschadiging  maar niet meer. Btw, ik weet ook niet precies wat voor geslacht ik heb ik denk zelf genderfluid but im not sure. maar ja doei


1 reactie

Zoals je vriendin idd al zei is het wel belangrijk om gewoon een regulier eetpatroon op te bouwen. Dat hoeft niet te beteken dat dat niet gezond mag zijn. Als jij erom wilt denken wat je eet is dat op zich prima TOTDAT je erin doorslaat. Ga dus geen maaltijden overslaan of na een maaltijd overgeven. Je bent in de groei en je zegt dat je veel beweegt, je lichaam heeft gewoon brandstof nodig. Als je niet genoeg eet, functioneert je lichaam niet meer zoals het zo moeten. Dit kan er bijvoorbeeld in resulteren dat spierweefsel wordt afgebroken of dat je niet je potentiele lengte haalt omdat je lichaam nu niet optimaal kan groeien. Allemaal niet gezond dus, maar dat wist je vast zelf ook al wel.

Ik snap dat het niet zo makkelijk is, en zeggen dat je gewoon moet gaan eten zal waarschijnlijk ook niet werken. Daarom is het misschien een goed idee om hulp te vragen. Dit kan aan mensen in je omgeving. Vraag je ouders en/of vrienden bijvoorbeeld om erop te letten/je te motiveren om wat te proberen te eten. Als dat niet genoeg is, kan je wellicht nog hulp zoeken via de huisarts. Misschien kan die je helpen en misschien wordt je doorverwezen.

Maar zorg alsjeblieft goed voor je lichaam, zeker op deze leeftijd. Ik snap dat het even lastig is, maar vraag hulp als het je niet in je eentje lukt. 

Reageer