Vraag

anorexia?


Badge

Hi

Ik ben 12 jaar oud  en ik ben 175 cm lang en weeg 50 kilo ik vind het  veel ook durf ik niet in het open baar te eten en sport ik veel elkaar een paar kilometer en sit ups

Mensen denken dat ik anorexia heb maar is dat ook zo?

Groetjes een billie fan 


10 reacties

Hallo Billiekimmie :)

50 kilo op 175 cm is best weinig maar misschien heeft het met je postuur te maken. Ik weet niet vanaf een forum of jij anorexia hebt. Je kan wellicht vragen aan iemand in real-life zoals je huisarts.

-TheMightySlayer <3

Waarom durf je niet in het openbaar te eten?

Als je dat weet, de achterliggende rede zeg maar kun je voor jezelf ook duidelijk maken waarmee je zit.

 

Groetjess:kissing_heart:

Hey, mijn zus heeft nu al 5 jaar anorexia. Kijk naar dingetje beweeg je bijvoorbeel verplicht je benen en let je echt op je gewicht. Wil je afvallen? Ik weeg bv 39 kilo en ben 1.67 maar ik heb minder rondingen en heb een snel systeem. Let je op je voeding en beweeg je meer als je meer heb gegeten? Groetjes

Badge

Waarom durf je niet in het openbaar te eten?

Als je dat weet, de achterliggende rede zeg maar kun je voor jezelf ook duidelijk maken waarmee je zit.

 

Groetjess:kissing_heart:

Hi @xLisa 

 

Ik denkt omdat ik bang ben dat mensen me dan raar aan kijken van jij hoort niet te eten je bent veel te dik. 

Daar ben ik t ook mee eens dus daarom 

 

Of je anorexia hebt vindt ik moeilijk te zeggen, maar je hebt wel een verkeerd zelfbeeld. Want er klopt iets niet als je 50 kilo, zeker met jouw lengte erbij, veel vindt. Of dat je jezelf dik vindt. 

De nummers zeggen me dat dat onmogelijk is dat je dat bent. Sporten is goed, ookal is het jezelf niet te hard te pushen. Eten mag je zonder schaamte, iedereen eet namelijk. Dikke mensen. Dunne mensen. Gespierde mensen. Normale mensen. Je bent goed zoals je bent en je hoeft je op je 12e niet druk te maken om je gewicht, die zeker niet teveel is, eerlijk gezegd, is het volgens BMI standaard te weinig. 

Badge

Of je anorexia hebt vindt ik moeilijk te zeggen, maar je hebt wel een verkeerd zelfbeeld. Want er klopt iets niet als je 50 kilo, zeker met jouw lengte erbij, veel vindt. Of dat je jezelf dik vindt. 

De nummers zeggen me dat dat onmogelijk is dat je dat bent. Sporten is goed, ookal is het jezelf niet te hard te pushen. Eten mag je zonder schaamte, iedereen eet namelijk. Dikke mensen. Dunne mensen. Gespierde mensen. Normale mensen. Je bent goed zoals je bent en je hoeft je op je 12e niet druk te maken om je gewicht, die zeker niet teveel is, eerlijk gezegd, is het volgens BMI standaard te weinig. 

Hi @Angovis 

Leuk dat je zecht dat ik me niet hoef te schamen maar van dat BMI vind i k niks het is maar gewoon wat cijfertjes en dat zecht niks over of je dan of dik bent

 

 

Of je anorexia hebt vindt ik moeilijk te zeggen, maar je hebt wel een verkeerd zelfbeeld. Want er klopt iets niet als je 50 kilo, zeker met jouw lengte erbij, veel vindt. Of dat je jezelf dik vindt. 

De nummers zeggen me dat dat onmogelijk is dat je dat bent. Sporten is goed, ookal is het jezelf niet te hard te pushen. Eten mag je zonder schaamte, iedereen eet namelijk. Dikke mensen. Dunne mensen. Gespierde mensen. Normale mensen. Je bent goed zoals je bent en je hoeft je op je 12e niet druk te maken om je gewicht, die zeker niet teveel is, eerlijk gezegd, is het volgens BMI standaard te weinig. 

Hi @Angovis 

Leuk dat je zecht dat ik me niet hoef te schamen maar van dat BMI vind i k niks het is maar gewoon wat cijfertjes en dat zecht niks over of je dan of dik bent

 

 

BMI is de algemene standaard die internationaal wordt gebruikt door atleten, diëtisten en eigenlijk iedereen om te kijken of ze gezond zijn, of dat je onder- of overgewicht hebt. En zoals je misschien snapt kan je alleen dik zijn, als je overgewicht hebt. Iets wat jij niet hebt. Je hebt juist ondergewicht. Maar jij neemt het niet serieus, omdat jij jezelf dik eruit vindt zien. Dat is het slechte zelfbeeld. Want feitelijk gezien ben je alles behalve te dik. Dat moet je begrijpen. Dat je dik bent, zit in jouw hoofd. Je bent het niet. Daar moet je dus aan werken met professionele hulp

Badge

Hoi 

 

Als ik een vraag mag stellen wat is je BMI als je t niet wil zeggen is t ook goed

 

Xxx

Badge

Hoi 

 

Als ik een vraag mag stellen wat is je BMI als je t niet wil zeggen is t ook goed

 

Xxx

Hi

Oh wat mijn BMI is wil je t echt weten t is (f*cking)  hoog maar oké mijn BMI is 16,4.

 

Hi

Ik ben 12 jaar oud  en ik ben 175 cm lang en weeg 50 kilo ik vind het  veel ook durf ik niet in het open baar te eten en sport ik veel elkaar een paar kilometer en sit ups

Mensen denken dat ik anorexia heb maar is dat ook zo?

Groetjes een billie fan 

Hoi!

Ik heb goed nieuws voor je, als je gewoon gezond eet en normaal sport ben je gezond en hoef je niet aan te komen! Ik ben zelf naar de arts geweest (ik weeg nog minder dan jij en ben langer) en die zei dat het normaal was dat sommigen onder het BMI zitten en dat dat niet ongezond hoeft te zijn als je normaal eet.
 

Het BMI is een gemiddelde, als je daar onder of boven zit maakt het dus niet uit.

 

Groetjes NV!


 

 

Reageer