Vraag

Anorexia?

  • 27 May 2020
  • 6 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

hey, ben ik weer.

ik heb een vraag want ik been bang dat ik misschien anorexia krijg of heel miss al een beetje heb

ik ben 13 jaar, mijn lengte is 1,65 en ik weeg 44kg, 

ik weet dat dat mee valt maar toch bljf ik me dik voelen, de laatste tijd doe ik mijn best om minder te eten en als ik eet word ik er vaak misslijk van, ook ben ik miss iets te veel aan het sporten, sochtends ga ik 5km harlopen (30 min)  een paar keer per dag doe ik 20 min sit ups en savonds ga ik ook weer hardlopen en in bed sit ups.

is dit erg? en ou het kunnen zijn dat ik anorexia krijg?...

 


6 reacties

Badge

Heyy

Anoniemmens hier!

Voor deze lengte en leeftijd is dit gewicht heel normaal!

Als je misselijk wordt van het te weinig eten is dat niet goed. Zorg dat je genoeg eet!

Je sport wel erg veel hè?

Ik zou maar 2 keer in de week hardlopen en de sit ups maar 1 keer 20min per dag.

Stel je krijgt anorexia moet je daar snel met iemand over praten! Het kan erg gevaarlijk zijn!

Hopelijk helpt dit!

Groetjes anoniemmens

Reputatie 3
Badge +4

Nou ik word niet misselijk van niet eten maar juist van eten..

Badge

Oké,

Ik zou even naar de huisarts gaan of met je ouders gaan praten. 

Heyy. Voor jouw leeftijd is je lengte en gewicht gewoon normaal. Het is wel aan de lichtere kant, maar het is zeker nog gezond. Ik kan je vertellen dat je dus zeker echt niet dik bent. Tuurlijk is het goed om te sporten en gezond te eten, maar als het te extreem wordt is dat niet meer goed. Het is belangrijk dat je altijd genoeg eet en drinkt voor je ontbijt, lunch en avondeten. Je kan best gezond eten tijdens deze eetmomenten. Maar weet wel wat gezond is. Een kleine salade is echt niet genoeg. Zorg dat je genoeg voedingstoffen etc. binnenkrijgt. Wat sporten betreft kan je zeker wat minder sit-ups gaan doen. Dat hoeft echt niet meerdere keren per dag. En je moet weten dat iedereen mooi of op zijn of haar eigen manier. Als je merkt dat het niet lukt om goed te gaan eten en als je van jezelf persé moet sporten zou het goed zijn om hierover te praten met iemand. Bij voorkeur een volwassene, omdat hij of zij vaak zal weten wat hij moet doen.

Badge

Hoi, klinkt voor mij heel herkenbaar dit. Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ik ging heel veel sporten waardoor ik heel veel af ging vallen. Vervolgens kwam ik in het ziekenhuis terecht... 

Zoek hulp! Vertel het tegen iemand, maakt niet uit wie, maar vertel het echt eerlijk. Ik weet hoe moeilijk het is. Maar als je een eetstoornis hebt, kan dit heel gevaarlijk zijn voor je gezondheid. 

Dat misselijke gevoel van eten had ik ook, dat kwam bij mij door mijn eetstoornis, ik heb anorexia gehad. Dat gevoel gaat alleen weg als je geen last meer hebt van de eetstoornis. Ik weet niet of je een eetstoornis hebt, maar ik zou voor de zekerheid met een psycholoog gaan praten.

En maak je geen zorgen om je gewicht, je bent helemaal niet dik, eerder te dun! Echt waar, geen zorgen. 

Gr L

hey hey, 

Ik wil even duidelijk maken dat je NIET dik bent, niet te dun, maar perfect zoals je bent! Ik ben ook 13 en ongeveer even lang alleen ik ben echt een stuk zwaarder dan jou (niet dat ik erg dik ben ofzo) je hoeft je echt geen zorgen te maken.. 

over het misselijk worden van eten, dat lijkt mij wel een probleempje, misschien met je ouders over praten? 
 

ik hoop dat het nu goed gaat aangezien ik laat reageer maar je bent perfect! <3 

Reageer