Vraag

Angst voor mijn gewicht

  • 11 March 2024
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo iedereen,

 

Ik moet overmorgen naar een medisch onderzoek en ik heb ondervonden dat ze me daar gaan wegen. Ik heb mezelf al meer als 2 jaar niet gewogen door constante angstaanvallen doordat ik zwaarder was dan al mijn leeftijdsgenootjes. Ik denk niet dat ik het ga kunnen om op de weegschaal te kunnen staan of te vragen of dat ik niet naar de cijfers op de weegschaal mag kijken. Ik heb hier al met mijn vriendinnen over gepraat maar ze vinden dat ik dramatisch doe en dat ik het gewoon moet doen. Ik ben eerlijk gezegd gewoon bang dat de dokters mij hetzelfde nieuws gaan geven dat ik verwacht en dat ze gewoon zullen zeggen dat ik moet afvallen. Denken ze dat ik dat al niet heb geprobeerd? 

Heeft iemand tips??

 

Dankjee

Anoniemmmmmm


2 reacties

Reputatie 6

Hey,

 

Ik ga het proberen te beantwoorden i.v.m. omdat ik hetzelfde 'probleem' heb. Aangezien ik dan juist wil aankomen (maar dan in spiermassa).

Hierdoor "moet" ik elke week op de weegschaal staan, alles meten e.d. dit is best frustrerend, want het gaat 'omhoog & omlaag' wat betreft gewicht.

 

Maar alvast een tip (als je moet afvallen);

 

1. Eet in stapjes gezonder (vervangen van iets gezonder voedsel) en niet alles in een keer 'omslaan'.

2. Schuif een paar dingen 'uit je leven' bijvoorbeeld; geen chips meer eten, geen frisdrank, nooit roken, nooit alcohol drinken (of stoppen)

|

|

V

Dit moet je wel een beetje nakijken voor jezelf, en ook in stapjes doen i.v.m. eetstoornissen die je kan ontwikkelen. En je moet niet meteen 1(+)kg per week willen afvallen. Dat is niet gezond.

 

VragenVragen

Reputatie 7
Badge +5

Hii! Wat vervelend zeg! Misschien kan je je angst van tevoren met de dokter bespreken? Dan kan hij of zij er rekening mee houden dat je je erg onzeker voelt over je gewicht en dan komt het denk ik echt wel goed! En onthoud ook goed dat jij echt mooi bent zoals je bent! Heel veel sterkte morgen en liefs van mij <3

Reageer