Hey allemaal,
Ik begrijp dat de meningen over mijn situatie heel verdeeld zullen zijn. Daar ben ik mij ook heel bewust over. Toch zit ik met wat vragen en wil ik mijn verhaal delen
Ik ben een meisje van 16 jaar en ben zwanger geraakt op 15 jarige leeftijd van een jongen tijdens een feestje in de buurt... Ik ben nu 6 maanden zwanger van een meisje. Tijdens het feestje was het heel druk en was ik onder invloed van drank... Het boeide mij namelijk echt niet wat ik op dat moment aan het doen was (zwaar depri) en liet mij door alles heen sleuren.
De jongen weet dat ik zwanger ben van hem, maar wil er verder niks mee te maken hebben. Mijn ouders steunen mij wel, maar zijn niet blij met mij. In het verleden heb ik al veel meegemaakt. Ik ben veel gepest op school en heb veel last gehad tot heden van zelfbeschadiging.
Ik ben heel bang voor de bevalling. Mijn moeder en zusje zullen er bij zijn als het lukt en verder zal iedereen mijn meisje ontmoeten na de bevalling. Ik maak mij heel erg zorgen over de pijn en complicaties. De baby ligt nu in een stuitligging. Ik hoop heel erg dat ze nog gaat draaien, anders is de kans groot dat ik een keizersnede moet krijgen. Zelf heb ik dat liever niet.
Weet iemand hoe ik met deze angsten moet omgaan? Heb de laatste tijd namelijk veel paniekaanvallen.
Xxx