Skip to main content
Vraag

Angst voor bevalling

  • 15 July 2024
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

Hey allemaal, 

Ik begrijp dat de meningen over mijn situatie heel verdeeld zullen zijn. Daar ben ik mij ook heel bewust over. Toch zit ik met wat vragen en wil ik mijn verhaal delen❤️

Ik ben een meisje van 16 jaar en ben zwanger geraakt op 15 jarige leeftijd van een jongen tijdens een feestje in de buurt... Ik ben nu 6 maanden zwanger van een meisje. Tijdens het feestje was het heel druk en was ik onder invloed van drank... Het boeide mij namelijk echt niet wat ik op dat moment aan het doen was (zwaar depri) en liet mij door alles heen sleuren. 

De jongen weet dat ik zwanger ben van hem, maar wil er verder niks mee te maken hebben. Mijn ouders steunen mij wel, maar zijn niet blij met mij. In het verleden heb ik al veel meegemaakt. Ik ben veel gepest op school en heb veel last gehad tot heden van zelfbeschadiging. 

Ik ben heel bang voor de bevalling. Mijn moeder en zusje zullen er bij zijn als het lukt en verder zal iedereen mijn meisje ontmoeten na de bevalling. Ik maak mij heel erg zorgen over de pijn en complicaties. De baby ligt nu in een stuitligging. Ik hoop heel erg dat ze nog gaat draaien, anders is de kans groot dat ik een keizersnede moet krijgen. Zelf heb ik dat liever niet. 

Weet iemand hoe ik met deze angsten moet omgaan? Heb de laatste tijd namelijk veel paniekaanvallen. 

Xxx 

Heyy @meidmetproblemen,

Een bevalling is natuurlijk een heftig iets al helemaal als je nog zo jong bent. Weet je moeder ook van je angsten af? Anders zou ik het namelijk zeker met haar bespreken zij heeft natuurlijk ook een bevalling gehad dus ze heeft ervaring hiermee en zij kan je vast tips geven om met je angsten om te gaan.

Ik denk dat het ook een goed idee is dat je je zorgen en angsten bespreekt met je gynaecoloog. Die er is natuurlijk ook voor je om je te steunen en te helpen met de zwangerschap en de bevalling en ik denk dat je gynaecoloog ook nog tips voor je heeft en hopelijk kan ze je een beetje gerust stellen.

Het komt allemaal vast wel goed! Alvast succes met de bevalling en ik hoop dat we nog wat van je horen!❤️

Liefs van ItsJustMe <3


Heeee @meidmetproblemen ,

Ik ben het eens met @ItsJustMe maar ik wou nog even iets zeggen, want ik lag zelf ook in stuit, maar ben njet met een keizersnede uit de buik gekomen, maar gewoon op de natuurlijke manier. Volgensmij was dit wel risicovol voor mijn moeder en dus al helemaal voor jou en jouw dochtertje, maar wie weet draait ze nog! Misschien kan je met een psycholoog gaan praten over je angsten en paniekaanvallen, dat zou misschien helpvol kunnen zijn. 

Heel veel liefs voor jou en jouw baby, 

Xx shine ❤️✨️


maar je krijgt  wel begeleiding van een gynecoloog? Die kan je vast geruststellen of uitleg geven of praten over verdoving  of je doorsturen naar een hulpverlener of psycholoog? Je hoeft dit toch niet alleen te doen? ? 

trouwens als die jongen je zwanger maakt en dan verdwijnt kan je hem (of zn ouders) vlg mij wel laten opdraaien voor de kosten daarvoor 


Reageer