Vraag

Alcohol als 14 jarige

  • 17 April 2021
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

Badge

Hallo ik (jongen 14) ga morgen voor het eerst met vrienden alcohol drinken.

Ik weet dat dit heel slecht voor je is en blijvende hersenschade kan veroorzaken, maar ik wil t gewoon 1 keer doen om te kijken hoe het is ( heb ik ook al met wiet gedaan, wat gwn goed ging) maar ben nu benieuwd hoeveel kan ik binnenkrijgen zonder dat ik (heel) dronken wordt. Iemand een idee??

(je hoeft me niet over te halen om het niet te doen)

alvast bedankt


3 reacties

Iemand een idee??

Niemand kan je daar echt een antwoord geven.
Dit verschilt te sterk per persoon en hoeveel drank je kunt drinken is natuurlijk ook afhankelijk van de drank zelf.

Ik ga je zeker niet overhalen om het niet te doen als je de risico’s/nadelen al kent.

Hoeveel je ‘kan hebben’ voordat je dronken wordt verschilt heel erg per persoon. Voor de eerste keer zal het echter wat laag liggen, ik schat 2 á 3 biertjes?

Ik drink zelf geen alcohol, maar denk dat de ‘taboe’ wel enigszins doorbroken moet worden. Naar mijn mening zouden jongeren gewoon alcohol moeten kunnen drinken met mate. Het gebeurt namelijk sowieso wel, dus dan liever met iets van toezicht. Welnu, dat is een andere discussie.

Heey,

Voor een eerste keer zou ik je aanraden niet (te)veel te drinken. Ik spreek niet uit eigen ervaring, want ik drink geen alcohol. Ik heb wel verhalen gehoord van anderen. Aan het begin is je lichaam er niet aan gewend en zal dit er snel op reageren, van een of twee biertjes kun je dan al aangeschoten of dronken worden.

Het zal een kwestie van uitproberen en experimenteren zijn. Maar verwacht niet teveel. Het is natuurlijk voor iedereen anders, veel meer kunnen wij er niet over zeggen.

Groetjes,
Simply Me

Reageer