Skip to main content

Hoii, ik ben een meisje van 12 en ik ben nu ongeveer wat langer dan 2 jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden, maar ik ben nu al 6 maanden niet ongesteld geweest en ik weet dat je je eerste paar jaren soms wat eerder dan een maand soms wat later en soms zelfs 2 maanden ofzo pas weer ongesteld kan worden maar 6 maanden lijkt me wel erg lang weet iemand of er iets mis is of als dit heel normaal is en dat meer mensen dit hebben? 

Hoii dit kan liggen aan bijvoorbeeld stress, de pil, gewichtsverandering, veel sporten maar kan ook omdat je cyclus in de eerste 2 jaar veel veranderd. Als je je veel zorgen maakt is het de beste optie om je huisarts te raadplegen 

Oh oké dankjewel veel zorgen heb ik er niet om maar ik dacht het is fijn om even te vermelden! Thxx groetjes ikke xxx💓

Heyy,

Het is volgens mij heel normaal dat je ongesteldheid in de eerste jaren onregelmatig is en dat hebben meer meiden. Denk daarom ook niet dat er iets mis is, maar zoals @Fehavior al zegt als je je zorgen maakt of als je het zeker wilt weten kan je het altijd eens met de huisarts bespreken.

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer