Skip to main content

Al heel lang nagelbijten... wat nu?

• July 7, 2025
  • 7 reacties
  • 74 Bekeken

Hoi ik bijt voor zover ik weet al jaren nagels dus mijn nagels zijn heel kort en ik heb ook ontstoken wondjes daardoor,( ik heb al 2 jaar een bobbel op mijn ringvinger)

Hoe kan ik hier nou mee stoppen? Ik wil gewoon mooie niet afgekloven nagels en geen ontstoken vingers.

HELP.

Groetjes Ducklover27 

7 reacties

• July 7, 2025

Hii

Mss is nagellak met een vieze smaak iets om te proberen? :) Gebruik dan wel speciale die voor nagelbijten bedoeld is, gewone is niet gezond om binnen te krijgen. 

https://www.kruidvat.nl/byte-x/p/21579

Hopelijk heb je hier iets aan!

:)

xxx Lieve!

• July 7, 2025

Bedankt ​@Lieve2009  maar is het echt niet gevaarlijk om binnen te krijgen? Wel bedankt voor de tip!!

Ik heb liever gewoon dat ik het kan afleren zonder want ik heb zoveel tics gehad. Bijv. Dat ik 5 maanden nadat ik verkouden was hoest terwijl dat nep was😅

• July 7, 2025

Hii

Als je die speciale nagellak gebruikt is het gwn veilig hoor, geen zorgen! :) 

xxx Lieve

lucky.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 7, 2025

Hii,

probeer anders idd een nagellak die bedoeld is hiervoor, of probeer citroensap ofzo. Wat ook helpt voor je wondjes is gewoon voordat je gaat slapen ofzo er wat vaseline op te smeren (het helpt ook voor nagels in t algemeen als je ze wat minder breekbaar wil maken)

Hoop dat dit geholpen heeft <3

• July 8, 2025

@lucky. Ik ben dol op citroensap en vind het HEERLIJK. Dus of dat werkt weet ik niet t😅

G4oetjes Ducklover27 

• July 8, 2025

En bedankt voor de vaseline tip😘

Groetjs

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 14, 2025

Het is denk ik een stukje routine of verslaving geworden. Dus wat dan helpt is het helemaal niet meer doen. Ik had did ook en wat ik toen heb gedaan is pleisters op elke nagel. Waardoor het onmogelijk word. En maak je geen zorgen over of mensen dat gek vinden. Dan zeg je maar dat je je vingers hebt verbrand ofzo.