Afvallen (overwicht)

  • 16 March 2021
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi allemaal,

 

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben 173cm lang. Mijn hele leven heb ik problemen gehad met mijn gewicht. Ik krijg altijd nare opmerkingen van mijn moeder dat ik moet oppassen met eten en ze kijkt me vies aan als ik omkleed. Ze doet nog veel meer nare dingen maar dat zijn er te veel om op te noemen. In december 2019 was ik 12 en iets van 170cm. Ik vertelde mijn moeder dat ik 65kg ben en ze zei dat ik moet afvallen en minder eten. Het raakte me erg want mijn BMI zei dat ik een gezond gewicht had. 

 

Onze weegschaal is stuk gegaan maar onlangs heeft mijn moeder een nieuwe gekocht. Ik ben erop gaan staan en ik schrok me dood. Ik ben 75kg :,(. Ik begon te huilen en zocht mijn BMI op en ja hoor, ik heb overwicht. Ik vind het allemaal heel moeilijk om te beseffen en ik ben ongelofelijk boos op mezelf. Ook heb ik best wel een haat/liefde relatie met eten. In de nacht krijg ik opeens super veel motivatie om af te vallen maar later in de ochtend word ik boos en dan denk ik dat ik toch altijd dik blijf en dan ga ik super veel eten en later word ik dan weer boos dat ik heb zoveel heb gegeten. Het is eigenlijk een soort cyclus. Al mijn vriendinnen zijn zo prachtig slank en ik ben de dikke :(. Ik heb wel eens geprobeerd om af te vallen maar het is heel moeilijk en ik heb een erg druk leven. Hebben jullie misschien tips?

 

Ik heb het druk met school en ik zou graag work outs willen doen maar ik heb daar niet zoveel tijd voor.

 

Hebben jullie misschien tips voor mij? 

Groetjes xxx


1 reactie

Heey xwanhopig,

Het beste kun je afvallen onder begeleiding van een diëtist. Het gaat niet alleen om het afvallen, maar vooral om de manier van afvallen.

Het lijkt me niet verstandig om maaltijden over te gaan slaan. Dat is niet een gezonde manier van afvallen en er zijn genoeg andere manieren. Afvallen is vaak moeilijk voor mensen en het duurt even voordat je resultaat ziet.

Een diëtist kan je hierbij helpen, kijken naar eetschema's, sportschema's en ook hoe je dit vol kunt houden en dat allemaal op een gezonde manier.

Groetjes,

Simply Me

Reageer