Vraag

afvallen

  • 2 September 2022
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi! Ik ben een meisje, bijna 17 jaar, rond de 1,60 en ik weeg rond de 90  kg. Zoals iedereen kan zien is dit overduidelijk te zwaar en ongezond.
Ik ben heel mijn leven al aan de zwaardere kant en mijn moeders  kant van de familie heeft ook allemaal overgewicht, obesitas, diabetes en astma.
Ik wil heel graag snel afvallen en het maakt mij niet uit of het op de gezonde manier gaat. Ik ben ook gediagnosticeerd met Binge Eating Disorder. Daardoor vind ik het moeilijk om op een lange termijn gezond en weinig te eten. Ik probeer al heel mijn leven te sporten en te dieten maar ik hou het gewoon niet vol. Ik heb daarom een manier nodig om zo snel mogelijk af te vallen zonder al te veel moeite. Dat is natuurlijk een onmogelijke quest maar het maakt mij niet uit op welke manier. Iemand tips? Sorry voor de lange verhaal:)) 


3 reacties

Ik denk dat snel veel afvallen niet mogelijk en onverstandig is. Je kan beter proberen minder te eten en meer te bewegen. Ook moet je ook niet verwachten dat de vooruitgang altijd positief is het zijn altijd kleine stapjes, maar het gaat uiteindelijk om dat je dichter bij je doel komt.

Succes

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zou als ik jou was hulp zoeken met afvallen, al helemaal als je binge eating disorder hebt, want dan is het nog moeilijker. Je kan misschien hulp zoeken via de huisarts en je kan naar een diëtist gaan, die kan dan een schema maken van wat je allemaal moet eten op een dag en hoeveel en wanneer. En trainen met een personal trainer. Dat lijkt mij het beste om te doen. 

:)

EEM37

Reputatie 2
Badge +1

Hi! Ik ben een meisje, bijna 17 jaar, rond de 1,60 en ik weeg rond de 90  kg. Zoals iedereen kan zien is dit overduidelijk te zwaar en ongezond.
Ik ben heel mijn leven al aan de zwaardere kant en mijn moeders  kant van de familie heeft ook allemaal overgewicht, obesitas, diabetes en astma.
Ik wil heel graag snel afvallen en het maakt mij niet uit of het op de gezonde manier gaat. Ik ben ook gediagnosticeerd met Binge Eating Disorder. Daardoor vind ik het moeilijk om op een lange termijn gezond en weinig te eten. Ik probeer al heel mijn leven te sporten en te dieten maar ik hou het gewoon niet vol. Ik heb daarom een manier nodig om zo snel mogelijk af te vallen zonder al te veel moeite. Dat is natuurlijk een onmogelijke quest maar het maakt mij niet uit op welke manier. Iemand tips? Sorry voor de lange verhaal:)) 

hee wat goed dat je het zelf echt wilt! met BED is het inderdaad nog een schepje er boven op, maar probeer bijvoorbeeld vaker een ongezond tussendoortje weg te laten, wat ook kan is zulke diëten als intermitted fasting, dat houd is dat je van 21.00 tot 12.00/13.00 meestal niks eet, om hier in 1x meer te beginnen is niet gezond en val je ook niet van af... zulke diëten kun je rustig opbouwen! Wat ik doe als ik "gezond" hou (ik heb een eetstoornis/anorexia) is, workout elke dag, ik doe nu arm-buik-benen-buik-buik- en weer vooraan beginnen, dat helpt mij, daarnaast laat ik al het snoep, koekjes weg en als ik maak vaak de laatste tijd ceaser salad, smoothie bowl, boeren yoghurt(den eelder), en water water water, dat helpt mij om gezond te blijven. Je kunt altijd nog met een diëtiste (ook online) appen!:)

Reageer