Vraag

Afvallen

  • 19 May 2022
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hey, ik heb al voor een jaar proberen aftevallen maar het lukt maar niet. Ik heb al geprobeerd om helemaal te stoppen met eten, veel te sporten en onder 500 kcal eten. Maar ik blijf of op hetzelfde gewicht of ik begin zwaarder te worden. Ik ben op dit moment 150cm en weeg nu ong 40 kg. Kan iemand tips geven om aftevallen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Nog maar sporten en geen snoep ofzo eten en alleen maar water drinken en zoveel mogelijk groente en fruit eten 

Reputatie 1
Badge

Het belangrijkste is dat je stopt met calorieën drinken. Drink alleen maar water. Af en toe melk (halfvolle!!)of thee (zonder suiker!!!) is echt ook prima. Ook (mocht je het kunnen) kan krachttraining heel erg helpen. Anders is wandelen en/of hardlopen ook heel effectief.

 

succes

Onder de 500 kcal is écht te weinig, zeker op deze leeftijd. Je lichaam heeft brandstof nodig om te groeien en te ontwikkelen in de puberteit. Als je te weinig eet, is dat echt slecht voor je op deze leeftijd. Aankomen op deze leeftijd is heel normaal. Je lichaam groeit namelijk behoorlijk op het moment. Gun je lichaam die brandstof en energie, anders breekt je lichaam zichzelf af. Inclusief spier etc. Daarnaast haal je je potentiële lengte ook niet als je niet (genoeg) eet. Erg heftig dus. Ook zeg je dat je veel sport. Ik weet niet wat je doet, maar het zou ook kunnen dat je aankomt door de opbouw van spierweefsel en dat je vetpercentage wel afneemt.

Aan de basis van een gezonde levensstijl staat gewoon een goed eetpatroon. Minimaal drie keer per dag een voedzame maaltijd met genoeg energie en andere belangrijke voedingstoffen. Dit is nog belangrijker als je ook nog veel sport.

In principe is de basis van afvallen, meer calorieën verbranden dan je binnen krijgt. Maar pak dit dan aan bij het sporten en niet bij het eten.  Maar ik heb je bmi gecheckt, dat is helemaal prima. Dus je hoeft echt geen gewicht te verliezen.

Zorg goed voor je lichaam. Met een gezonde levensstijl is helemaal niks mis, maar sla er niet in door. Gezond eten, prima, veel sporten, prima, maar gebruik je verstand. Eet genoeg, gun je lichaam brandstof en bouwstoffen, en sport niet té veel. 

 

Anoniemiteit schreef:

 Ook (mocht je het kunnen) kan krachttraining heel erg helpen

Dit is trouwens niet helemaal waar. Met krachttraining, focus je op het opbouwen van spierweefsel. Hier kom je dus juist van aan. Natuurlijk is dit geen vet, maar op de weegschaal is dit natuurlijk ook gwn toename. Maar hier is niks mis mee hé.

Reageer