Skip to main content

Hai,

ik vind mezelf te dik en ik wil heel graag afvallen, alleen het lukt me nooit omdat ik uiteindelijk het toch nooit volhou. Mijn (ex) bestie lukt het wel mr mij niet. En hoe doe ik dat, mijn ouders mogen het niet weten. Ik wil het zo graag, het lukt gwn niet. 
kan iemand me helpen? En niet zo doen van doe dat nou niet ofz. Want dat heeft geen zin, ik wil een doel in mijn leven hebben en DAT is mijn doel.

hey,

ik weet wat je bedoelt en ik zie mezelf hierin. maar first things first, minder eten heeft GEEN zin. t geeft je waar ik nu ben ik ben continu duizelig en voel me slap. ga meer sporten en hardlopen vraag je ouders gezonder te eten. en ga sporten bij de sportschool. verander je eetpatroon maar dan in een goeie zin. minder suiker maar meer vitamines.

hoop dat je er iets aan hebt. ]

liefs me

Heyy, weet je zeker dat je echt te dik bent? Je kan jezelf dik vinden, maar misschien is dat helemaal niet zo! 

Minder eten heeft niet perse zin, maar je kan wel meer gezonde dingen zoals fruit en groente eten. Vergeet ook niet te bewegen. Zit je op een sport? Ga je met de fiets naar school? Je kan ook hulp vragen aan mensen aan wie je het durft te vertellen. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Liefs, Naira193 :heart:

Heyy

Wat Naira zegt over het feit dat minder eten niet perse zin heeft, is volgens mij geen waar.
Ikzelf moet heel erg mijn best doen om gewicht bij te komen, ik fitness namelijk en zou graag een beetje massa bijkomen.

Ik doe regelmatig nog onderzoek naar afvallen of bijkomen, dit zijn zowat de belangrijkste dingen die je moet weten (voor afvallen in jou geval):

• Eet minder. Hoe minder calorieën je per dag inneemt, hoe meer kans op afvallen.
  • Eet gezonder. Meestal bevat gezond eten ook minder calorieën dan ongezond eten, het bevat minder vetten en meer voedingsstoffen die je lichaam echt nodig heeft.
  • Sport veel. Cardio (zoals fietsen en lopen) verbrand immens veel calorieën. Naast het feit dat je lichaam vetten verbrand is het ook nog eens gezond om verschillende redenen. --- een tip: ga bijvoorbeeld met de fiets naar school of loop iedere dag samen met een vriend(in) een half uurtje in jullie dorp/stad.

Naast deze factoren zijn er nog enkele dingen om af te vallen, maar hebben weinig impact. 

Als je bovenstaand advies gebruikt, is het zeker mogelijk om komende maand al een kilootje (en meer) af te vallen :)

Veel succes!!

bedankt voor jullie tips en ik zal ze zeker gebruiken  

ik ga zoizo niet te weinig eten enz, want ik weet wel wat er dan gebeurt als je dat doet en ik zit dus op voetbal en als je goed wilt zijn in voetbal dan is het niet slim om ja zo te ondervoeden, dus ik denk dat ik ga hardlopen en elke dag fruit neem. Fietsen naar school gaat niet want  de scholen zijn dicht😅 normaal fiets ik wel naar school 

nogmaals bedankt 

Reageer