Vraag

Aftrekken

  • 23 June 2018
  • 9 reacties
  • 617 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraagje
Vanaf hoe oud gaan jullie aftrekken en hoe ik ven een beetje onzeker daar in

9 reacties

Hi Raymond xx,

de meeste jongens in de puberteit trekken zich wel af, de Ć©Ć©n soms wat eerder dan de ander en ook doet de Ć©Ć©n het vaker dan de ander. Alles kan dus.

Je kunt er meer over lezen op:
https://www.sense.info/nl/seks/sekstechnieken/aftrekken

Je kunt daar doorklikken naar andere topics of meer info over aftrekken.

Het is een leuke en betrouwbare site met heel veel info voor pubers.

Btw ik ben begonnen in groep 6 en toen had ik nog geen sperma, dat kreeg ik in groep 8. Ik doe het elke dag wel 1-2 x, maar er zijn een heleboel topics met vragenlijsten en daar worden die vragen ook vaak gesteld, dus daar kun je ook ff doorheen scrollen.

Trek jij je al af en hoe oud ben je?

Groetjes,
M&M's
Ja doe ik en ik ben 15
Hoi, @Raymond xx

Het verscheelt per leeftijd. De een doet het pas op een jongere leeftijd, de ander doet het pas later. Het is heel normaal om het te doen, dus daarbij hoef je je geen zorgen om te maken!

Groetjes, moonlightheart.
Badge +3
hii raymond xx

het is heel normaal bijna iedere jongen trekt zich af ik zelf ook maar je hoeft er zeker niet onzeker over te zijn!
ik begon trouwens met 11jaar

groetjes F1fan
Ik ben ook gestart met rukken op 11jarige leeftijd ben nu 14
Het is zelf bewezen dat aftrekken gezond voor je is het zorgt voor bepaalde gezonde spanningen rukken is echt normaal jong oud maakt niks uit
ik bn 13 en heb me wel een proberen aftetrekken het is niet dat ik het niet doe omdat ik me te jong voel maar gewoon omdat ik het sws verkeerd deed ?? maar de meeste beginen rond hun 12de
Reputatie 4
Badge +5

Ik was 13 toen ik me voor het eerst n beetje begon af te trekken.

Is niet raar om al vanaf 12 of 13 te beginnen

Voelde in t begin een beetje raar maar me ouders zeiden dat je je lichaam steeds meer ontdekt en dat aftrekken daar ook bij hoort.

Je mag altijd aftrekken, dat hoort in de puberteit.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Liefs,

Daniƫl

En weet: Aftrekken is hartstikke normaal, zeker in de puberteit

Badge

Nee, ik doe dat niet!

Reageer