Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb advies nodig. Ik ben een ongeveer jaar geleden naar de dokter geweest voor een verdikking van één van mijn ballen. De dokter zei dat het redelijk meeviel en dat het opgezwollen was door de puberteit, wat ik toen al redelijk raar vond omdat het niet perse opgezwollen was, maar er eerder een soort van stuk bij was. Moeilijk uit te leggen. 

Een tijd later merkte ik dat er een soort van bultjes in mijn tepel zaten, wat in de andere niet zat. Daar ben ik dus ook naar de dokter mee geweest en die zei dat het ook met de puberteit te maken heeft.  Een tijd later zocht ik zelf nog een keer op internet, omdat het me toen al niet lekker zat. Ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk gynaecomastie is, dat zijn dus die verdikkingen onder de tepel. Maar er staat ook bij dat het van nature kan voorkomen door hormonen. Dus ik had verder gelezen en er stond ook als je een verdikking in je ballen erbij hebt dat het mogelijk een uitzaaiing kan zijn van teelbalkanker. Ik ben niet snel bang en ik blijf realistisch, en ik weet dat internet een slechte raadgever is op dat vlak. Maar het zou wel eens kunnen kloppen. Ik zit er nu al een tijd mee. 

Moet ik er weer mee naar de dokter? De eerstvolgende mogelijkheid zou pas over 4 weken zijn ivm vakantie. Wat moet ik doen? Ik slaap er nachten slecht van. 

Hoi @Anonym0usje, ik heb zelf ook het gevoel dat mijn linkerbal 'stuk' is, maar ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen en naar de huisarts te gaan!

Kan jij of iemand anders mij helpen, want ik ben net als jij bang dat ik teelbalkanker heb!

Groetjes, @Monkeyboy69

Hoi @Monkeyboy69 ,

Het is helemaal niet raar om dat tegen je ouders te zeggen. Als er iets ernstigs kan zijn vinden ze het vast fijn dat je dit aangeeft, om te voorkomen dat het erger word.

Het lukt je vast!

Als er niets is, is dat ook een opluchting. En als er wel wat is, is het makkelijker op te lossen dan als je het pas laat meld.Gewoon doen.

Hoi @Anonym0usje ,

Ik zou inderdaad nog een keer naar de huisarts gaan, en dan duidelijk de combinatie uitleggen.

Hoi @Anonym0usje, ik heb zelf ook het gevoel dat mijn linkerbal 'stuk' is, maar ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen en naar de huisarts te gaan ​​​​

Hoi @Jesse_6567, ik heb het tegen mijn vader gezegd en hij denkt dat het geen kwaad kan, maar misschien ga ik nog naar de huisarts.

Groetjes, @Monkeyboy69

Je kunt idd nog een keer naar je huisarts gaan en als je hetzelfde verhaal krijgt kun je misschien een andere huisarts vragen

Hoi @Jesse_6567, ik heb het tegen mijn vader gezegd en hij denkt dat het geen kwaad kan, maar misschien ga ik nog naar de huisarts.

Groetjes, @Monkeyboy69

Heel goed @Monkeyboy69 !

Ik hoop dat het niks ernstigs is!

Reageer