Hoi allemaal,
Ik heb advies nodig. Ik ben een ongeveer jaar geleden naar de dokter geweest voor een verdikking van één van mijn ballen. De dokter zei dat het redelijk meeviel en dat het opgezwollen was door de puberteit, wat ik toen al redelijk raar vond omdat het niet perse opgezwollen was, maar er eerder een soort van stuk bij was. Moeilijk uit te leggen.
Een tijd later merkte ik dat er een soort van bultjes in mijn tepel zaten, wat in de andere niet zat. Daar ben ik dus ook naar de dokter mee geweest en die zei dat het ook met de puberteit te maken heeft. Een tijd later zocht ik zelf nog een keer op internet, omdat het me toen al niet lekker zat. Ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk gynaecomastie is, dat zijn dus die verdikkingen onder de tepel. Maar er staat ook bij dat het van nature kan voorkomen door hormonen. Dus ik had verder gelezen en er stond ook als je een verdikking in je ballen erbij hebt dat het mogelijk een uitzaaiing kan zijn van teelbalkanker. Ik ben niet snel bang en ik blijf realistisch, en ik weet dat internet een slechte raadgever is op dat vlak. Maar het zou wel eens kunnen kloppen. Ik zit er nu al een tijd mee.
Moet ik er weer mee naar de dokter? De eerstvolgende mogelijkheid zou pas over 4 weken zijn ivm vakantie. Wat moet ik doen? Ik slaap er nachten slecht van.