Vraag

ADHD Symptonen

  • 30 March 2020
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Badge

Hoi. Om te beginnen, ik ben een jongen van 13 jaar en doe 2VWO. Ik ben heel onrustig. Ik kan niet stilzitten. Ik wiebel op mijn stoel en beweeg mijn voeten. Soms loop ik gewoon rondjes in de woonkamer zonder doel. Ik vergeet veel dingen en raak veel dingen kwijt. Ik gebruik bijvoorbeeld elke maand een nieuwe pen omdat ik ze kwijtraak. Ik kan alleen concentreren op dingen die ik leuk vind (gamen, lezen). Maar met schoolwerk kan ik totaal niet opdrachten maken zonder om me heen te kijken of iets anders te doen op mijn schoollaptop. Hier is mijn vraag: Heeft iemand anders (die ervaring ermee heeft) dezelfde symptonen gehad? (Ik heb ook een beetje gezocht op internet naar de symptonen en ik heb er best veel)


1 reactie

Hey Kaboem

 

Als je denkt ADHD te hebben, zou het nuttig kunnen zijn om dit op school met een leerlingenbegeleider of je mentor te bespreken. Deze zouden samen met jou kunnen bekijken waarmee je geholpen zou kunnen zijn. Zo zou er bijvoorbeeld afgesproken kunnen worden dat je, wanneer je erg wiebelachtig wordt, je even een rondje op de gang mag lopen. Na zo’n “afkoelrondje” mag je de klas weer in, en kan je door met je werk. 

 

Gr. Kenshin

Reageer