Hoii,
Ik heb nu ADHD medicijnen ongeveer 2 maanden ofzo of 3. Maar ze werken niet zo heel goed:( als ik ze slik voel ik me slecht en staat mijn lijf zo strak! Ik word ook erg misselijk ervan en draaierig. Ik krijg ook sinds ik ze slik best snel en vaak een paniekaanval, soms zelfs zonder enige reden! Ik weet niet of dat door de medicijnen komt maar een boek over ADHD die ik thuis heb zegt van wel. Ik zit momenteel op 20 milligram maar ik had eerst 30. Ik wil ze niet meer slikken.. ik heb donderdag, vrijdag, zondag, maandag, dinsdag en vandaag er geen geslikt. Ik weet niet of ik ze nog wel wil slikken.. ik heb het gevoel dat ik een terugval heb/krijg waardoor ik dus niet lekker in mijn vel zit, als ze zijn uitgewerkt ik heeeeeeeeeeel chagrijnig ben en ik andere irriteer als ze uitgewerkt zijn. Maar het ding is dus dat ik het gevoel heb dat veel mensen om mij heen het heel erg fijn vinden dat ik ze slik en dat ik er rustiger van word, niet meer bij gesprekken inbreek, niet zo veel praat enzovoort. Moet ik stoppen met ze slikken? Is het überhaupt wel mijn keus of ik ze wel of niet wil slikken? Kan ik in therapie gaan ofzo als ik stop met ze slikken? En zo heb ik oneindig vragen…
Hier zijn wat vragen erover waar ik zo graag antwoord op zou willen hebben:
●kan je het bij je psychiater aangegeven als je wikt stoppen met medicatie en gebeurt dat dan ook (meteen)?
●Wat gebeurt er als je stopt met de medicijnen? (Bijvoorbeeld dat je dan therapie moet ofzo)
●hoe vertel ik mijn ouders dat ik wil stoppen met medicatie? (Ik heb ze al wel vertelt dat het niet werkt dus ik zit nu op 20 milligram en ik zat eerst op 30)
Even voor de info: ik ga over een paar weken weer naar mijn psychiater om erover te praten dat ik omlaag ben gegaan met de dosering want mijn vader had een mail daarover gestuurd.
Iemand tips, ervaringen enzo?
- Annoniem_meisje
( twee topics samengevoegd door de Kindertelefoon )