Vraag

acne

  • 20 July 2020
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Hi allemaal, ik heb al 3 jaar lang last van ernstige acne/puistjes. Ik ben 2 jaar geleden naar de huisarts gegaan en heb eerst antibiotica gekregen, maar helaas werkte het niet goed, daarna werd ik doorverwezen naar een huid kliniek. Na een tijdje ging het goed, maar al snel ging het weer slechter met mijn huid. Na anderhalf jaar konden ze niks meer doen bij mij. Nu op dit moment ben ik doorverwezen naar een speciale huid dokter. Ze gaan bij mij kijken of ik een zwaardere antibiotica moet in nemen of isotretinoïne (zwaarste medicijn voor acne). Het is zelfs zo zwaar dat je er bijwerkingen van kan krijgen zoals, zeer droge huid, droge lippen, depressie momenten, vel reageren tegen mensen, en je bent er nog wel meer. Daarnaast moet ik ook aan de pil, want je mag absoluut niet zwanger worden, alleen ik wil dat echt niet… ik weet op dit moment niet meer wat ik moet doen. Ik voel me zo lelijk en onzeker. Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen voor acne? En welke keuze ik het best kan maken? Dankjewel voor jullie steun. 


2 reacties

Hoi, ik denk niet dat ik een betere beoordeling dan de professionele dokters kan geven. Misschien proberen chocolade en andere ongezonde dingen te mijden en meer water te drinken? Voor de rest weet ik niets over die medicatie etc.

Hey Es22sie

 

Ik denk dat je deze keuze rond medicatie het best maakt in samenspraak met een arts. Ben je bereid om zwaardere medicatie te nemen? Of probeer je liever eerst nog wat natuurlijke middeltjes? Gezonder eten en ervoor zorgen dat je goed gehydrateerd bent, zoals Gastgebruiker zei, kan alvast helpen. Verder zou je dagelijks je kussensloop kunnen verschonen; dat schijnt ook te helpen. 

 

Gebruik je veel verzorgingsproducten? Het is namelijk best om producten te gebruiken die kleur- en geurloos zijn. Kleur- en geurstoffen zijn namelijk slecht voor je. Hebben de artsen die je gezien hebt je producten aangeraden? Apotheken hebben weleens goede producten voor acne, hoewel ik vermoed dat je die al geprobeerd hebt. 

 

Heb je een idee of jouw acne leeftijdsgebonden is? Zou deze bijvoorbeeld vervagen naarmate je de puberteit uit bent? 

 

Wat vervelend dat je je hier onzeker door gaat voelen. Jij bent echter meer dan je huid. Misschien heb jij bijvoorbeeld erg mooie ogen, of een fit lichaam. Ik zeg maar wat. Probeer eventueel om jouw schoonheden te ontdekken, zodat je niet enkel gericht bent op je huid. 

 

Gr. Kenshin

Reageer