Vraag

aangekomen

  • 22 August 2021
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hai,

ik ben een persoon die heel erg let op gewicht zelf ben ik 16 en zit hier al 4/5 jaar mee en ik wordt er gek van. sinds kort ben ik ongesteld geworden voor het eerst. ik weet dat je bijvoorbeeld ongeveer 2/3 kilo aankomt als je ongesteld bent en dat het er ook weer vanaf gaat. maar ik ben nu ineens 5 kilo aangekomen want ik woog eerst 51 kg en nu 56 kg en ik zie het ook vanuit de buitenkant en ik vind het zo erg. wat zou ik kunnen doen om dit te minderen, want het komt door het vele eten ineens en waarschijnlijk ga ik dan reacties krijgen zoals ja je moet dan water drinken of fruit of groente eten maar dat is het probleem ik heb alleen maar zin in ongezonde dingen en ik kan er niet af blijven en ik wordt er doodziek van. dus wat kan ik doen om de kilos eraf te laten gaan en om niet zoveel aan al dat lekkere eten te denken?

alvast bedankt


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Anoniempjeeesss 

In plaats van afval tips ga ik tips voor zelf vertrouwen geven. Ik weet je lengte niet dus je moet zelf een keer je BMI uitrekenen, maar stel we pakken de gemiddelde lengte van een meisje van 16 dan is het gemiddelde gewicht 57 kg. Oftewel je moet heel klein zijn wil je te dik zijn. Want:
1 . Je zit waarschijnlijk in de buurt van de gemiddelde lengte misschien zelfs wel groter.
2 . Zelfs al ben je gemiddelde lengte en 68 kg ben je nog gezond en hoef je niet af te vallen.

Ik raad je aan om een cursus zelfvertrouwen te nemen en dan vooral zelfbeeld over je lichaam als je dat kan vinden. Vaak word op school dit soort cursussen aangeboden.

Verder kan het snelle veranderen van gewicht ook komen door het moment waarop je weegt. Als je hebt gegeten komt al dat gewicht er natuurlijk bij. Je kan het beste wegen in de ochtend als je nog niks hebt gegeten. Anders heb je niks aan het vergelijken.

Misschien heb je zelfs een eetstoornis ik raad je toch aan om er even over te lezen. Zie WEET Mocht je denken dat je misschien een eetstoornis hebt? Ga dan even naar de huisarts hij kan je als dat nodig is doorverwijzen naar een psycholoog.

EDIT: Ik heb je topics even bekeken en nu lijkt me de kans dat je een eetstoornis hebt wel een stuk groter. Ga alsjeblieft even naar de huisarts hij kent jou in het echt en kan beter inschatten dan wij waarschijnlijk. Je zou ook even met WEET kunnen bellen of met de kindertelefoon natuurlijk.

Veel succes!

Groetjes NV

hi bedankt voor je reactie! zelf denk ik ook dat ik een eetstoornis hebt, maar ik durf er met niemand over te praten behalve me vriendje weet het.

Reageer