Vraag

aan de pil maar mag niet van me ouders

  • 25 March 2023
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Ik ben 17 en wil aan de pil maar mag het niet van me ouders 

Ik wil aan de pil omdat ik best wel veel last heb van buikpijn en hevig bloed verlies als ik ongesteld  ben  en ik voel me daardoor  niet lekker  

Mijn ouders denken volgens mij aleen maar dat ik aan de pil wil zodat ik sexs kan heben maar dat ik niet de reden

ik wil gewoon aan de pil zodat ik geen buikpijn en hevig bloed verlies meer heb 

Maar me ouders geloven dat niet

 

Gr bren


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heb je aan hun proberen uit te leggen dat het echt alleen is voor je menstruatie? Want ik denk als je het uitelgd dat je heel veel pijn van je menstruatie hebt dat je moeder wel begrijpt dat je daarom de pil wil.

Ik slik zelf ook de pil en ik ben er echt heel blij mee. De pijn is bijna weg en het bloedverlies is veel minder. Maar let wel op: er zijn echt wat nadelen aan, ik ben is een soort depressie beland en ben elke dag heel moe. Ik zeg niet dat dit bij jou gebeurd maar het kan wel. Ook zijn er nog andere nadelen aan maar dat zijn er een beetje teveel om op te noemen. 

Volgens mij maar weet het niet zeker, mag je vanaf je 16de al zelf naar de huisarts en dus ook zelf die beslissingen maken. Maar dat kan ook vanaf 18 pas zijn. Misschien kun je dat even opzoeken :)

Reputatie 7
Badge +15

Hey, zoals @Ik_wil_anoniem_blijven al aangeeft, zou ik benadrukken dat je het doet voor je menstruatie. 

en, het klopt idd dat je zonder toestemming aan de pil mag, vlgm al zelfs voor je 16e… ik zou zeggen: zoek het even op! 
 

suc6! Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +3

Je mag alleen naar de huisarts vanaf je 16de

Reputatie 7
Badge +17

Je ouders kunnen dat niet verbieden want je bent 17. En vanaf 16 moet de huisarts je hetzelfde behandelen als een meerderjarige. De huisarts hoeft ook geen info meer te delen met je ouders.

Je kan dus gewoon rustig zelf een afspraak maken. Daar kunnen je ouders verder niks tegen doen.

Reageer