Vraag

4 maanden niet ongesteld

  • 21 November 2023
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hooii! Ik ben 13 (bijna 14) en ben al 4 maanden niet ongesteld meer geworden. Ik menstrueer al sinds mn 11e dus het zou al regelmatig moeten worden. Vriendinnen zeggen dat het komt omdat ik niet genoeg eet, maar dat is echt niet zo. Ik ben gewoon bang dat ik onvruchtbaar ben ofzoiets. Denken jullie dat ik aan de pil zou kunnen, dan krijg ik namelijk wel een regelmatige ongesteldheid.


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi! Ik zou gwn een x naar de dokter gaan. Ik ben over een paar dagen 14 en soms ben ik heel regelmatig ongesteld, soms zitten er 2 maanden tussen en soms maar 2 weken. Maar 4 maanden is wel erg lang, mss heeft je huisarts iets wat het regelmatiger kan maken? Sommige mensen blijven ook gewoon voor altijd onregelmatig maar ik weet niet of jij normaal gesproken wel of niet regelmatig was:)

xx hopelijk heb je er wat aan !

Reputatie 2
Badge

(onnodige quote verwijderd)

 

Dankjewel! Zal t een x doen maar vind het wel spannend om met een huisarts ofzoiets hierover te praten. Eerst was het wel iets regelmatiger hoor, bijna elke maand wel alleen nu dus niet meer. Maar bedankt!!

Reputatie 7
Badge +7

Onvruchtbaar hoef je echt niet bang voor zijn hoor! Dan gebeurt niet zomaar ineens.

Het kan zijn dat je wel wat weinig eet als je vriendinnen dat zeggen. Je lichaam stelt dan prioriteiten. Je lichaam vind het belangrijker om gezond te blijven en genoeg goede voedingstoffen in je lichaam te hebben, dan ongesteld te worden. Dat stelt je lichaam dan automatisch uit.

Heb je dit al met je moeder besproken? Zij kan je vast beter geruststellen dan ons❤️

Over het naar de huisarts gaan, lijkt misschien wel spannend maar is totaal niet erg! De huisarts ziet en hoort wel heftigere dingen dan ongesteld zijn.

 

Maak je geen zorgen, het komt vast allemaal goed❤️

Xxx

Reageer