Skip to main content
Vraag

3,5 maand niet ongesteld

  • 6 July 2024
  • 9 reacties
  • 134 Bekeken

Hii, ik zit met een probleem en ik maak me zorgen. 

Ik ben al 3,5 maand niet meer ongesteld geweest en ik ben bang dat er iets van een probleem is. Ik heb nog nooit een vriendje gehad, nog nooit seks dus. En het is stom maar ik ga mezelf dan toch een soort van voor de gek houden dat ik miss wel zwanger ben? Wat helemaal niet kan, maar ik heb ook het idee alsof ik wel dikker ben. Wat misschien niet zo is, maar goed onder omstandigheden, ja nou je snapt het wel. 

Anyways ik maak me zorgen. Mn ouders weten het ook niet en ik weet gwn niet wat ik moet doen… Wachten totdat het misschien terugkomt of toch wat doen? 

Alvast bedankt iedereen! 😊

- Yodema 

Heyy,

Het gebeurt vaker dat de ongesteldheid soms lang wegblijft al helemaal in de pubertijd. 

Puberteit: hormonen veranderen

In de eerste 5 jaar dat je ongesteld wordt, kun je onregelmatig ongesteld zijn. Dat komt doordat je vrouwelijke hormonen veranderen, maar nog niet regelmatig.

Als je al een keer ongesteld bent geweest, dan weet je dat je eierstokken en baarmoeder goed werken. Je hoeft je dan geen zorgen te maken, je kunt afwachten.

> https://www.thuisarts.nl/bloed-uit-vagina/ik-word-al-paar-maanden-niet-ongesteld

Als je je er echt zorgen om maakt kan je het beste een afspraak maken bij de huisarts. Dat kan altijd als je je zorgen maakt om iets en de huisarts kan je verder helpen en ondersteunen hiermee en hopelijk kan hij/zij je gerust stellen.

En maak je idd geen zorgen om een zwangerschap als je geen seks hebt gehad is die kans echt 0%!😉

Liefs van ItsJustMe <3


omg dit is wel heftig, ik zouwel naar mijn ouders gaan en het ze eerlijk vertellen en dan zou bijvoorbeeld je moeder een zwangersschapstest kopen en als die positief is zou je nog een abortus kunnen krijgen als je dat wil.  je zegt dat je nooit seks hebt gehad kan het dus misschien dat je in het zwembad was het gebeurd eigenlijk bijna nooit maar misschien zater ´vers´ sperma  in het water wat je heeft bezwangerd als je niet ben weze zwemmen kan het misschienin het ergste geval dat je in je slaap verkracht ben veel meer weet ik niet maar dit zou ik doen echt heel veel sterkte <3


Je kunt als je wilt i.i.g een zwangerschaps test doen. Maar ik zou zoiezo wel even naar de huisarts gaan. 3.5 maand is wel erg laat

Groetjes mij @Anoniemxv 


Heyy,

Dat kans dat je zwanger bent is idd 0% .  Hoe gek het ook klinkt is het wel normaal dat het langer weg blijft , zeker in de puberteit. Zelf had ik bijna een half jaar niks... dus maak jezelf maar niet ongerust en anders kun je contact opnemen met je huisarts. 🙂

Groetjess en liefs van mij 


Ik wist niet dat het in de puberteit zó lang weg kon blijven..

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hi iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden! 

Het zal idd wel niks zijn, maar ik denk dat ik het iig maar aan mn moeder ga vertellen. Ben alleen een beetje bang voor de reactie for some reason, omdat ik misschien wel lang heb gewacht. Ik bedoel ik kan niet zwanger zijn, dat weet ik ook wel, want ik heb niet gezwommen en verkracht in mn slaap had ik hopelijk wel gemerkt. Maar ik denk dat ik dat in de komende dagen wel even ga doen en dan zie ik wel of we nog even langs de dokter gaan voordat de vakantie begint :) 

- Yodema 


Hoi @Yodema,

inderdaad zijn de kansen dat je zwanger bent heel erg klein. Maar regelmatig hebben mensen met bijvoorbeeld eetstoornissen of iets anders ook geen menstruatie omdat het niet gezond is, misschien zou zoiets aan de hand kunnen zijn? Ik zou het inderdaad aan je moeder of iemand anders die je vertrouwt vertellen. 
Sterkte! 


Update: dit gaat echt als een leugen klinken, maar vandaag ben ik weer ongesteld geworden! Dus no worries! Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn :) 


Mooi zo dat is fijn om te lezen! Dat stelt je vast gerust!😊

Liefs van ItsJustMe <3


Reageer