2de keer beugel

  • 13 February 2023
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Badge

Ik heb dus een beetje en overbite, toen ik 12 was heb ik al een beugel gehad voor ongeveer 2 jaar. Ik ben nu 15 bijna 16 maar de overbite is er nog steeds. Mijn moeder zegt dat het haar slim lijkt om voor de 2de keer een beugel te nemen en dat het mij vast blijer gaat maken. Ik ben alleen zo bang dat mensen het raar gaan vinden ofzo en eigenlijk schaam ik mij er een beetje voor omdat ik al bijna 16 ben en een beugel iets voor “bruggers” is. Hebben jullie tips?


4 reacties

Yo  @FloFlo ,

Ik ben 14 en heb ook nog geen beugel terwijl dit wel nodig is(medische reden), ik zal dan zeer waarschijnlijk daar ook ergens dit jaar mee starten.Ik ben wat ouder dan de meeste beugelstarters, maar dat maakt mij weinig uit.Heel veel kinderen in mijn klas hebben t ook.

Jij bent natuurlijk wat ouder dan ik, maar ik zou je aan je leeftijd niet zo erg storen.Het is nu echt nog niet raar.Maar is het uberhaupt wel nodig, is er een medische reden of erger je erg aan je tanden?Zo niet, zou ik het gewoon laten zoals het is.

 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @FloFlo

Als jij ook vindt dat het een goed idee is om een 2e beugel te nemen voor je overbeet moet je dat vooral doen. Je zou naar de tandarts kunnen gaan om te vragen wat die ervan vindt en of je echt nog een beugel nodig hebt. Je bent zeker niet de enige met een beugel op 15/16 jarige leeftijd. Een vriendin is bijna 16 en die heeft ook nog steeds een beugel. Ik heb er ook nog een en dat zal nog wel een tijdje duren voordat die eruit is denk ik. Er zijn heel veel mensen uit mijn klas die er nog een hebben en sommige zijn ook bijna 16 of nog ouder. 
Je bent dus echt niet de enige als je nog een beugel neemt en een beugel is zeker niet alleen voor 1e klassers. 
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +15

ik zou het doen…. dan maar nog een halfjaartje (of langer of korter, idk) een beugel, maar de rest van je leven mooie tanden…. toch?! 

 

ikzelf had ook een beugel, ik moest er 1 voor 3 maanden, niet zo lang dus, maar ik mocht van mijn ouders kiezen, er bestaan namelijk ook ‘doorzichtige” beugels, het zij  eigenlijk bitjes, maar je ziet ze niet…. 

een voorbeeld

je moet ze wel uitdoen, als je gaat eten, dat is een nadeel, maar ze zijn dus wel doorzichtig, ik heb deze genomen, ik vond het fijn….. misschien mag jij ook wel kiezen….?! hij is wel duurder….. zo'n 1,000 -, duurder, dan slotjes…… 

 

 

 

Mij_Niet_Gezien

Hoi @Mij_niet_gezien ,

Ik had t eerder wel gevraagd, maar toen had je het niet gelezen.Maar geen probleem hoor.

Ik ben hier wel benieuwd naar:

Duurt zo´n doorzichtige beugel langer dan een slotjes?

Reageer