Vraag

20 kilo afvallen in 5 maanden

  • 18 February 2021
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een jonge van 16 jaar oud, en ben op dit moment veel te dik 96,5. Ik ben 173 lang en volgens de BMI betekend dit dat ik een bmi heb van 32,2. Ik Wil naar een gezond of bijna gezond BMI en wil dus voor de zomervakantie in 5 maanden 20 kilo afvallen. Is dit mogelijk ik wil meer gaan sporten en gezonder eten. Maar soms zie ik door de boomen het bos niet meer iemand tips hiervoor en is dit uberhaudt haalbaar (Ik wil cardio gaan doen kwa sporten klopt het dat je hier het meeste gewicht mee verliest of wat voor soort sporten zou dat zijn)


3 reacties

Hoi,

Ik heb niet veel verstand van afvallen, maar ik heb wel vaak gezien dat als je wil afvallen, je niet een doel moet hebben als: “Ik moet binnen deze tijd zoveel afvallen”. Gezond afvallen kost tijd! Je zou hier misschien over kunnen praten met je ouders? Misschien kun je hulp zoeken bij een diëtiste. Zelf kun je natuurlijk ook een aantal dingen doen, maar zorg dat je wel genoeg blijft eten natuurlijk. Ik zou bijvoorbeeld geen suikers meer drinken (frisdrank), maar water drinken. Dat is een kleine verandering, maar kan grote resultaten opleveren! En misschien kun je proberen dagelijks voldoende te bewegen, ik weet niet of je dit al doet.

Verder kan ik niet veel tips geven aangezien ik geen expert ben op dit gebied!

Veel succes, en vergeet niet dat je mooi bent zoals je bent! :)

Fay

Badge

Heeyy Annoniemke,

Ik heb een paar tips hoe je snel kan afvallen:

Drink minder frisdrank, dingen die je beter kan drinken zijn: water, groene thee, groene smoothie, koffie, groentesapjes.

Beweeg (dagelijks), als je elke dag gewoon een wandeling maakt, is dat al heel goed! probeer dan wel vol te houden. 

Eet wel gewoon goed, eet vooral bij je ontbijt goed, want overdag verteert je eten beter. Eet drie keer per dag (ontbijt, lunch, avondeten) en probeer zo min mogelijk dingen tussendoor te nemen, dus geen chocolade, koekjes, enz. Als je honger hebt tussendoor eet dan fruit,

Neem gewoon iets minder van alles, dus ALS je dan een stukje chocolade eet, neem er dan 1 of 2 en niet gelijk een hele reep.

Doe spiertraining, door spiertraining kan je minder snel aankomen, dus doe 2-3 keer in de week even wat spieroefeningen, daar krijg je ook een mooier lichaam van vind ik zelf ;)

Eet langzamer, dit klinkt raar maar het werkt echt! Als mensen snel eten hebben ze 3x meer kans op overgewicht! Het duurt ongeveer 20 min voordat je hersen begrijpen dat je vol zit. Als je heel snel eet, eet je dus waarschijnlijk veel meer dan nodig is, en als je dan vol zit, is dat een signaal dat je 20 min geleden al vol zat!

Drink water voor een maaltijd, onderzoeken laten zien dat je 24-30% meer calorieën verbrand een uur nadat je een halve liter water hebt gedronken.

En de laatste tip: eet eiwitten bij je ontbijt.

 

Heel veel succes met afvallen!

Groetjes,

xbeautifuldevilx

 

 

Ik zie al een paar goeie tips hier tussen zitten.

Zet realistische doelen voor jezelf. Bijvoorbeeld ik wil 1 kilo afvallen deze week.

Eet gezonder. Als je eet wat de pot schaft eet dan wat minder. Drink geen cola of andere zoete dingen maar neem water. Probeer niet meer dan 5 keer op een dag te eten. Dus ontbijt-10uurtje-lunch-3uurtje-avondeten moet ruin voldoende zijn.

Beweeg elke dag minimaal een half uur. Ook al zijn de sportscholen dicht je kan nog altijd voor een wandeling gaan, fietsen of hardlopen. Je kan ook oefeningen met lichaamsgewicht doen.

De juiste combi tussen bewegen en eten zal je doelstelling makkelijk haalbaar maken. Maar zonder het bewegen of zonder het gezond eten zal je een lastige tijd krijgen.

 

 

Reageer