Vraag

1x keer roken

  • 24 November 2020
  • 7 reacties
  • 211 Bekeken

Badge

Dag,

Ik wil eens een keer proberen te roken maar ik kan deze toch niet krijgen, ik heb er 1 kunnen bemachtigen maar meer kan ik er ook niet krijgen, maar ik wil graag weten hoeveel pijn het doet bij de 1ste keer want ik wil het wel proberen omdat al mijn vrienden het doen maar ik wil eerst weten hoeveel pijn het doet.

Alvast bedankt


7 reacties

Badge

lieve schat roken doet geen pijn ik zou alleen niet een te groot trekje nemen want dan moet je hoesten ja ik rook nu al ruim een jaar en k heb nooit pijn gehad na het roken van sigaretten wel na jonko's maar dat kwam omdat k dan ergens tegen aan knalde ofs ahah

Reputatie 3
Badge +4

Dag,

Ik wil eens een keer proberen te roken maar ik kan deze toch niet krijgen, ik heb er 1 kunnen bemachtigen maar meer kan ik er ook niet krijgen, maar ik wil graag weten hoeveel pijn het doet bij de 1ste keer want ik wil het wel proberen omdat al mijn vrienden het doen maar ik wil eerst weten hoeveel pijn het doet.

Alvast bedankt

Hey Sky2on,

 

Het roken doet geen pijn, dat verzeker ik je. Maar ik zou je wel willen aanraden om überhaupt niet te beginnen, je raakt namelijk wel verslaafd.

Roken doet niet perse pijn de eerste keer, je moet alleen heel erg hoesten en dat doet een beetje zeer aan je keel. 

Als je het uberhaupt wil dan geef ik je de tips om wat drinken mee te nemen en iets van handgel/deo om te zorgen dat je handen en je kleding niet stinkt.

De eerste keer roken is niet 'direct voor altijd verslaafd’ maar de stap naar het vaker te doen ik dan kleiner en als je het dus steeds vaker doet raak je wel verslaafd.

 

Nou, hier een paar tips, ik zou het niet doen want ik ben al vanaf mijn 13e verslaafd maar als je het toch doet kun je deze dingetjes proberen!

Roken is slecht voor je, dus niet proberen

Roken is vooral slecht voor je gezondheid . Het stinkt niet alleen de rook . Maar ik vind dat mensen er naar gaan ruiken . En ik zal nooit beginnen met roken . Doen ik 6 jaar was is mijn  grootvader op  63 jaar overleden aan longkanker . Het is nu al 9 jaar geleden  . Als mijn grootvader  hoesten kwam er van dat vieze zwarte slijm uit zijn mond . Het beeld van het zwarte slijm  en de pijn die mijn grootvader had zal ik nooit vergeten . Maar ook mijn verdriet mijn grootvader te moeten missen is niet te beschrijven .

Nooit Roken. Mijn vriend rookt nu al een jaar, hij is nu amper op school, gaat met mensen van 20 jaar om en daarom stopt hij ook nooit met roken, hierdoor zie ik hem echt maar 1 keer in het jaar. En hij is er nu ook verslaafd eraan, hierdoor doet hij nu aan waterpijp, gewoon sigaretten en waarschijnlijk nog wel meer dan dat. Het is extreem ongezond en als je begint, merk je op langere termijn dat je meer wilt en dat je NOOIT meer gaat stoppen.
Mijn moeder rookt ook al sinds haar 13e, ze is nu rond de 50 en ik ruik al iemand die rookt vanaf 200 meter afstand, omdat ze al sinds dat ik ben geboren rookt. Ze was 1 jaar gestopt. Maar ze had naverschijnselen van het roken en dus begon er gewoon weer mee zonder het aan mij te vertellen. Dus kwam ik er zelf achter en dat vergeet ik nooit meer, want ze deed het ook nog eens stiekem.

Hi

Ik zou roken ook niet aanraden, maar 1x proberen is niet meteen levenslang verslaafd hoor. Je drinkt toch ook niet 1x citroensap en bent vervolgens daar verslaafd aan? 

Roken doet geen pijn het kan hooguit ervoor zorgen dat je een droge keel krijgt of dat je moet hoesten idd.

Ik ben al 1 jaar lang gestopt ermee, omdat ik stonk naar rook en me vriendin hielt er niet van. Toen ik voor het eerst rookte hielde ik de rook alleen in mijn mond, dus niet over de longen. Dat was prima maar gaf wel elke keer een wolkje rook terwijl me vrienden een strook rook eruit kreeg. Op een gegeven moment nam ik de rook in me mond en probeerde ik het door te slikken. Daar werd ik heel misselijk van. Uiteindelijk naar het te hebben gevraagd bleek het dus te zijn dat je een hijsje neemt inademt en daarna weer uitademt. 

Ik wil roken echt niet goedpraten hoor zeker niet. Want je gaat ernaar stinken en die lucht is walgelijk. Niet dat jij dat merkt, maar andere wel. En het is heel slecht voor je longen.

Maar wat ik ook wil zeggen is dat ja je kan uiteindelijk longkanker krijgen, maar dat betekent niet dat je 1x rookt dat je het dan ook krijgt. En het zwarte slijm.. Ik heb dat nooit gehad, maar het kan iets zijn met de longkanker idk. En zelfde is ook met dat als je gaat roken, dat het echt niet hoeft te zijn dat je met 20 jarige alleen omgaat. Dat is dan toevallig de keuze van die gast zelf geweest.  

Dit topic is aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9

-StoryTeller

Reageer