Vraag

16 jaar, geen borsten

  • 28 October 2022
  • 4 reacties
  • 452 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hee meiden, ik heb dus een dingetje.  Ik ben 16 jaar en al 2 jaar ongesteld maar ik heb gewoon geen borsten. Ze zijn toen ik een jaar of 13 was een heel klein beetje gegroeid maar sinds dien is er echt niks bij gekomen. Ik heb niet eens een Aa cup… Ik schaam me er heel erg voor en bikini’s enzo durf ik gewoon niet aan.  Ik heb wel gewoon het haar down there. M’n moeder en m’n oma’s hebben allebei ook gewoon wel redelijk normale tot grote borsten. En bij hen kwam het juist vroeger dan gemiddeld. (zo rond 10 had m’n moeder bv al een b cup). Dus is dit normaal? Gaat het nog komen of blijft het zo? Ik ben echt heel erg bang dat ze niet meer groeien omdat ze dus al voor drie jaar zijn gestopt met groeien. En mensen shamen me er echt voor. Please help me of deel je ervaring!:) (Het mag echt alles zijn: tips geven om ze te laten groeien als dat kan, groter laten lijken, anything)


4 reacties

Hi @anoniem483829 ,

Ik voel je struggle! Ik ben 17 jaar, heb net een Aa terwijl ook bij mij mijn oma's/moeder grote borsten hebben. Wat naar om te horen dat mensen jou hiervoor shamen en dat jij je er hierdoor voor schaamt. Naar mijn mening is dat helemaal niet nodig <3. Elk lichaam is mooi, hoe klein, groot, smaller of breder. Wie bepaalt dat het een mooier is dan het ander?

Het is ook hartstikke normaal, al snap ik dat wanneer je gaat denken dat dit vanuit je genen komt, het misschien niet helemaal normaal of logisch voelt. Maar geen stress, ondanks de lengte groeien je borsten en heupen nog (bijna) je hele leven door! Ook zullen ze op latere leeftijd misschien van vorm veranderen. Vaak zie dat als je wat ouder en misschien iets zwaarder wordt, dat ze nog heel wat groeien.

Ik hoop dat je langzaam jouw eigen lichaam kunt gaan accepteren, je bent vast prachtig. :) Overigens kun je ontzettend veel op het internet vinden, zoals verhalen van mensen, informatiepagina's, etc., die je misschien wat meer gerust kunnen stellen. Nog even geduld! x

Liefs, Junia

Reputatie 3
Badge +1

Dankjewel voor je lieve antwoord! En het scheelt al heel erg om te weten dat anderen dit ook hebben!:)

 

Reputatie 6
Badge +5

Dit kan vervelend zijn, maar het lijkt me geen reden tot zorgen.

De ene persoon heeft gewoon een andere lichaamsbouw dan de ander. Het kan liggen aan je genen of aan je bouw van nature. Ben je bijvoorbeeld vrij slank, dan heb je vaak ook niet zulke grote borsten, dit is normaal. Het kan dan helpen iets meer vetmassa op te bouwen. Zo zal je borstenmassa ook toenemen. 

Je kan er echt niks aan veranderen. Niet op deze leeftijd in ieder geval. Je kan nog geen borstvergroting ondergaan en je kan niks doen aan je genetische samenstelling en aan je bouw. Ik zou je kunnen aanraden het wat tijd te geven. De borsten zijn ook pas uitgegroeid op je 18e. En zelfs dat is een gemiddelde. Het kan ook dat ze later volgroeid zijn. Wees lekker jezelf en draag je borsten met trots!

Waar ik wel echt verdrietig van word, is dat mensen je ervoor shamen. Alsof jij er iets aan kan doen dat je er zo uit ziet! Trek je niks van haters aan, jij weet wel beter! En zie er ook de positieve punten van in! Geen borsten die te veel bewegen of in de weg zitten! 

 

Je bent absoluut mooi zoals je bent! Jouw borsten bepalen gelukkig niet jouw hele personality!

Reputatie 6
Badge +5

Oh en als je wil mag je mijn borsten wel hebben, ik wil er toch vanaf ;)

Reageer