Vraag

15 Maar geen baard in de keel?

  • 9 August 2022
  • 7 reacties
  • 756 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben 15 over 2 maand 16 en heb nog geen baard in de keel daarbij is mij adamsappel ook niet zichtbaar ik hoor mezelf best wel als een puber maar als ik mezelf terugluister dan walg ik gewoon van mijn stem omdat het zo jong klinkt en niet bij mijn leeftijd past .ik zie er ook wel jong uit en dit vind ik best wel stom en schaam ik me ook wel voor bij vrienden of als ik bij een meisje ben. Voor de rest wel Okselhaar schaamhaar enz ben 1.70 en m'n ding is in Erectie 13cm wel prima dus.. weten jullie of ik naar de huisarts moet gaan of dit nog wel "vanzelf" gaat komen? 


7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik denk niet dat het iets ergs is je zou het meer kunnen zoeken op internet maar van wat ik weet is dat hormonen er voor zorgen dat je een zwaardere stem krijgt en hormonen worden gemaakt in je schildklier en dat is die bobbel in je kik ik weet niet of je zo’n grote bobbel hebt maar vlgm hoe groter hoe meer hormonen dus denk dan dat je dan een zwaardere stem maar er is ook een jongen op m’n school en die heeft echt een piep stem maar ik denk dat jij dat niet hebt maar ik hoop dat dit hielp en je kan gewoon altijd naar de dokter gaan en de groetjes.

-onnodige quotes verwijderd-

Ik heb even wat gecorrigeerd, maar overigens denk ik dat het nog wel komt. Maar dat zie je wel.

Succes

Reputatie 4
Badge +4

Ik denk niet dat het iets ergs is je zou het meer kunnen zoeken op internet maar van wat ik weet is dat hormonen er voor zorgen dat je een zwaardere stem krijgt (deze de regulatie van deze hormonen wordt over het algemeen aan gestuurd door de hormonen fsh en lsh uit de hypofyse, die in je hersenen zit) en hormonen worden gemaakt in je schildklier (alleen hormonen, die stofwisseling beinvloeden )  en dat is die bobbel in je kik ik weet niet of je zo’n grote bobbel hebt maar vlgm hoe groter hoe meer hormonen (de bobbel is de adamsappel en dus niet de schildklier) dus denk dan dat je dan een zwaardere stem maar er is ook een jongen op m’n school en die heeft echt een piep stem maar ik denk dat jij dat niet hebt maar ik hoop dat dit hielp en je kan gewoon altijd naar de dokter gaan en de groetjes.

Ik heb even wat gecorrigeerd, maar overigens denk ik dat het nog wel komt. Maar dat zie je wel.

Succes

Heb je bio examen gedaan? Je weet veel zie ik (is compliment) bedankt voor het verduidelijken van m’n tekst.

Zit net in de 6de, en het staat allemaal in binas en bio boeken enzo. 

thx

Reputatie 4
Badge +4

O ja ik ga nu naar de 4 mavo en succes met je examens alvast 

Hey,

 

Er is al uitgelegd hoe alles zit en werkt etc, ik zou gewoon het tijd geven. De een die is er vroeg mee de ander wat later.  Je kan er zelf ook niet veel aan doen. Kijk als het je echt stoort is het nooit erg om naar je huisarts te gaan ofzo, maar die zal waarschijnlijk niks doen. Je moet gewoon geduld hebben. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Badge

@Vleesstok 
Bedankt voor de uitleg, ik heb idd geen "piep" stem maar het klinkt wel echt aan de jonge kan dus niet als iemand met een baard in keel ik wacht het voorlopig maar even af

Reageer