Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Beantwoord

15 jaar, nog niet ongesteld en geen borsten

• 7 april 2019
  • 4 reacties
  • 279 Bekeken

Badge +1
Heyy allemaal,
ik ben een meisje van 15 jaar en ik zit in 4 vwo. Ik heb als enige uit mijn klas nog geen borsten (ik heb echt mini bultjes) en draag ook nog geen BH (nu draag ik een kindertopje zonder vulling ofzo). Ik heb wel al schaamhaar/okselhaar. Ook ben ik nog nooit ongesteld geweest, waar ik me veel zorgen om maak.

Nu vraag ik me af of het ''normaal'' is dat ik nooit ongesteld ben geweest en nog geen borsten heb?
help me!
icon

Beste antwoord door xLotx 7 april 2019, 19:25

Hey!

Je bent absoluut laat, maar het is nog niet onrustwekkend hoor.
Als je 18 bent en er is nog steeds niet, dan kun je best eens naar de dokter gaan die jou dan extra hormonen kan geven, tot die tijd vooral geen zorgen maken!
Hier kun je zien dat je helemaal de enige niet bent. Aangezien de andere puberteitskenmerken (schaamhaar, begin borstgroei) wel al aanwezig zijn zal dit zeker nog wel achter komen.
Je kunt ook eens aan je mama of oma vragen wanneer dit bij hen kwam, vaak is het genetisch bepaald hoe laat dit ongeveer komt.

Groetjes
Lot
Bekijk origineel

4 reacties

Ik weet het niet ik ben 13 en heb ook nog mini bultjes en draag nog geen BH als je het storend vind dat je nog geen borsten hebt kun je een BH met vulling kopen zodat het er een beetje op lijkt

Groetjes van prinses in nood
Reputatie 1
Badge +4
Hey
Ik ben een jongen dus ik heb geen ervaring ung ofzo maar volgens mij ben je aan de late kant maar is het nog wel normaal. Als je volgend jaar ook nog niet ongesteld bent geworden zou ik even naar de huisarts gaan.
Jonah
Reputatie 6
Badge +11
Hey!

Je bent absoluut laat, maar het is nog niet onrustwekkend hoor.
Als je 18 bent en er is nog steeds niet, dan kun je best eens naar de dokter gaan die jou dan extra hormonen kan geven, tot die tijd vooral geen zorgen maken!
Hier kun je zien dat je helemaal de enige niet bent. Aangezien de andere puberteitskenmerken (schaamhaar, begin borstgroei) wel al aanwezig zijn zal dit zeker nog wel achter komen.
Je kunt ook eens aan je mama of oma vragen wanneer dit bij hen kwam, vaak is het genetisch bepaald hoe laat dit ongeveer komt.

Groetjes
Lot
Nee huisarts niet nodig ieder lijf is anders als je wil Kun je geloof ik bij de huisarts laten meten wanneer je ongeveer ongesteld wordt weet ik niet zeker ben ook maar een mens huisarts is niet echt nodig

Reageer