Skip to main content

Hoi hoi.

ik ben een jongen van 15 en heb nog niet echt de baard in de keel. Het is nogsteeds wel hoog vergeleken met andere van mijn leeftijd. Ik kan ook niet hard praten want dan word mijn stem helemaal korrelig, krijg ik voice cracks, en valt soms gewoon mijn stem weg. Dit gebeurt ook als ik iets moet roepen, voor de klas moet staan om iets te presenteren of iets anders. . Ik vind het best kut aangezien veel jongens mij ermee pesten . Dan zeggen ze zovan: ben je nou een meisje of een jongen?? Hard lachend:(. Ik zie er gewoon mannelijk uit das dus het kutte. Is dit normaal dat het zolaat gebeurt? Heeft een van jullie dit ook? Of toch een keertje naar de huisarts?

 

groetjes

Hey! wat flauw om daar iemand mee te pesten ! Sjonge mensen verzinnen ook echt van alles om anderen het leven zuur te maken.  Ik zeg trouwens eerlijk, voor mij zou het een droom zijn om nooit de baard in de keel te krijgen 😊 maar daar heb jij nu niks aan natuurlijk. Als je er mee zit zou je idd misschien eens naar je huisarts kunnen gaan. Ik vind trouwens helemaal niks raar of erg aan een volwassen man met een hoge of lichte stem. Het klinkt vaak erg vriendelijk en helemaal niet lelijk. Laat die lui mooi kletsen. Maar ja als je er bezorgd over bent is de huisarts wel de goede persoon om er wat over te weten te komen 🙂 Sterkte ermee en als het kan, ga er niet mee zitten ! Echt, er is helemaal niks mis mee!

Liefs Tover xxx


Hii!

Ben het helemaal eens met @Tover01! Echt heel flauw dat je hiermee wordt gepest! Probeer je er niks van aan te trekken hoor het is echt niks om je voor te schamen!

Ik was zelf erg vroeg met de baard in mijn keel en had het op mijn 13e al, maar ik weet zeker dat er ook genoeg jongens zijn die op hun 15e nog een hogere stem hebben. Is nogmaals niks om je voor te schamen iedereen ontwikkeld op een eigen tempo en waarschijnlijk wordt je stem nog wel lager. Kan ineens heel snel gaan dus denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken!😉

En als je je er onzeker over voelt kan je idd altijd een keer langs de huisarts om je zorgen met hem/haar te bespreken! 

Sterkte en liefs van ItsJustMe <3


Hey! wat flauw om daar iemand mee te pesten ! Sjonge mensen verzinnen ook echt van alles om anderen het leven zuur te maken.  Ik zeg trouwens eerlijk, voor mij zou het een droom zijn om nooit de baard in de keel te krijgen 😊 maar daar heb jij nu niks aan natuurlijk. Als je er mee zit zou je idd misschien eens naar je huisarts kunnen gaan. Ik vind trouwens helemaal niks raar of erg aan een volwassen man met een hoge of lichte stem. Het klinkt vaak erg vriendelijk en helemaal niet lelijk. Laat die lui mooi kletsen. Maar ja als je er bezorgd over bent is de huisarts wel de goede persoon om er wat over te weten te komen 🙂 Sterkte ermee en als het kan, ga er niet mee zitten ! Echt, er is helemaal niks mis mee!

Liefs Tover xxx

Thanks voor de lieve woorden.letterlijk zelfs de postbode noemde me mevrouw😭😅. Heb het ook aan chat gpt gevraagd en als het goed is zit ik nu in een soort proces waardoor kijn stem zo is. Maar nogmaals bedankt❤️


Hoi, ik ben 14 (bijna 15) en heb ook nog niet echt een verzwaarde stem. Ik heb daar zelf wel vrede mee, het is zoals het is, prima dus zoals @Tover01  al zei. Het is iets waar je weinig invloed op hebt, en komt vanzelf.  Ik denk dat je het gepest het beste kunt negeren, en vooral proberen uit te stralen dat het jou niet raakt.  Kom zelfverzekerd over en lach ze min of meer uit, met een blik van “oh en dat zeg jij?” ik zou verder niet op ze reageren met teksten of anders, want dat is alleen maar leuk voor ze. Je kunt ook hier een kijkje nemen voor tips : Voor kinderen & jongeren - Omgaan met Pesten   Ik ben het ook met Tover en jouzelf eens, dat als je je er echt zorgen over maakt en zelf fysiek ook last van hebt, je het beste even langs je huisarts kunt gaan. Maar het feit op zich, dat je een hoge stem hebt, maakt echt helemaal niet uit, en maakt jou niet minder stoer of leuk als persoon :)  Blijf dat ook tegen jezelf zeggen. En, je kunt ook de Kindertelefoon bellen! Dat is heel fijn, heb ik zelf ook een paar keer gedaan en het zijn echt fijne,lieve mensen die klaar staan om jou te helpen!  Veel succes hiermee !!

Groetjes liefs Tartan X

 


Denk maar zo, die figuren die jou daar mee pesten zijn kansloze losers die waarschijnlijk heel erg onzeker zijn over zichzelf en dat afreageren op anderen.

Aan je stem is niet zoveel te doen. De een heeft nou eenmaal een hogere stem dan de ander. De puberteit loopt sws bij iedereen anders. Het kan best dat je stem over een paar maanden ineens een stuk lager is. Ik denk ook niet dat het nodig is om naar de huisarts te gaan


@tim16 @Tartan14 @Tover01 @ItsJustMe 

dank jullie wel voor alle lieve woorden. Ik heb zeker wat gehad aan de antwoorden. Ik zal ook niet naar de huisarts gaan en het hoort nou eenmaal bij de pubertijd. Nogmaals bedankt dat jullie mij steunen❤️🙏


Reageer