Vraag

14 en zwanger

  • 28 September 2021
  • 4 reacties
  • 410 Bekeken

Badge

Ik was laatst op een feestje black-out drunk en heb toen seks gehad met een  vreemdeling  kwam ik later achter (ik wist er niks meer van). Dat was een maand geleden. Nu was ik al een week lang misselijk dus had ik 2 zwangerschapstesten gekocht allebei positief. Heb er daarna nog 2 gekocht om het zeker te weten ook positief. Nu weet ik niet wat ik moet doen en niemand weet het nog iemand advies?


4 reacties

Heyy

 

Hmm.. Tja dat is lastig..

 

Een zwangerschap is natuurlijk niet niks.. Daarom lijkt het me in ieder geval een goed plan om wel iemand in te lichten over het feit dat je zwanger bent, bijvoorbeeld je ouders. Dat is misschien erg lastig en de reactie van je ouders weet ik niet precies, maar ik verwacht dat ze je zullen steunen en samen met jou willen kijken naar wat nu de beste keuzes zijn om te nemen.

Als je praten met je ouders eng vindt kan je ook altijd met iemand anders praten die je vertrouwd. Bijvoorbeeld met een vriend/vriendin, een ander familielid, je mentor, een docent, vertrouwenspersoon of de huisarts. Als je praten eng vindt kan je ook altijd een brief of berichtje versturen waarin je je situatie uitlegt dat gaat misschien makkelijker.

 

Als je anoniem met iemand wilt praten kan je ook altijd contact opnemen met de kindertelefoon. Die zijn iedere dag bereikbaar tussen 11:00 en 21:00 en je kan met ze chatten en bellen.

 

Nu is de vraag belangrijkste natuurlijk. Wat wil jij zelf? Je bent zwanger.. Wil je het kind houden of niet? Er zijn namelijk nu nog opties om je zwangerschap af te breken. Voor meer informatie over wat nu de opties zijn heb ik wat informatie van de site thuisarts afgehaald:

 

  • De zwangerschap stoppen kan:
    • tot 9 weken zwangerschap: met medicijnen of met wegzuigen
    • tussen 9 en 13 weken zwangerschap: met wegzuigen
    • tussen 13 en 22 weken zwangerschap: met een speciale manier van wegzuigen

Bron: https://www.thuisarts.nl/abortus/ik-ben-ongewenst-zwanger (hier staat veel meer informatie over een onbedoelde zwangerschap)

 

Ik raad je in ieder geval aan om goed na te denken over wat jij wilt en daar kan en mag je echt met iemand over praten! Dat is denk ik het beste advies wat we je kunnen geven:slight_smile:

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

14 is ook wel heel erg jong om al dronken te zijn als je het mij vraagt

Badge

Zo’n situatie is natuurlijk heel lastig.

Je moet wel zo snel mogelijk iemand inlichten voordat het te laat is, bijvoorbeeld stel je wil een abortus. Je ouders inlichten moet wel gebeuren maar je kan ook eerst erover praten met je mentor bijvoorbeeld. Of iemand anders die je heel erg vertrouwd. Maar ik vraag me af wie de vader is, ik bedoel als hij al ouder is kan je dan niet aangifte doen voor misbruik? Ik bedoel je was dronken, je hebt dus nooit echt toegestemd of wel? 
Ik weet niet echt wel ander advies ik kan geven, wel nog echt veel succes en hou je ons op de hoogte?

 

Xx EenMaterialGworl

Reputatie 6
Badge +4

Dit topic is van september 2021. Reacties erop kunnen wel maar hebben geen nut meer voor de topic starter. Informatie hierover kun je vinden bij Fiom.nl en sense.info. En je kunt de kindertelefoon bellen.

Reageer