Vraag

14 en drank

  • 4 September 2017
  • 6 reacties
  • 496 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik schaam me er bijna voor om het te zeggen, maar ik ben 14, bijna 15 en ik drink wel eens alcohol. Ik lijk redelijk jong voor me leeftijd (mensen schatten me weleens 12-13 in). Ik drink bijna elk weekend wel een biertje of 2. En eens per maand ga ik helemaal los en word ik dronken. Leuk natuurlijk. Maar ik maak me ernstig zorgen over mijn toekomst. Ik zit in vwo4 en begon sinds de derde met drinken. Weet iemand uit ervaring of vwo en wel eens drinken lukt? Moet ik onmiddellijk stoppen met drinken? Wat gebeurt er als ik zo door ga. Het liefst reacties van mensen met ervaring. Ik maak me er erg zorgen over en ik ben bang dat het moeilijk is om te stoppen, al m'n vrienden doen het namelijk ook.

6 reacties

Weinig ervaring met alcohol maar. Maar alcohol is slecht voor gezondheid en al helmaal op jonge leeftijd En ik denk dat het zeler verstandig is om te stoppen want school os belangrijk en jouw gezondheid ook begin pas aan alcohol als je 18+ bent nog steeds slecht maar dan ben je gezond in jeugd geweest en heb je alles op school goed gedaan want denk wel dat school er op een gegeveb moment gaat onder leiden. Maar ik hoop dat ke reactie van iemand krijgt die wat meer van af weet

Gr
O.a. je lever en je hersenen beschadigen , omdat het "leuk" is.
Tja...
Het lijkt mij verstandiger om te stoppen.
Het is niet voor niets dat de minimun leeftijd van alcohol 18 jaar is. Alcohol beschadigd je hersenen en aangezien je hersenen nog niet volgroeid zijn voor je 18e, is alcohol drinken extra gevaarlijk.
Het beste stop je meteen met drinken, maar dat is best lastig. Daarom is het verstandig iemand in vertrouwen te nemen zodat iemand je kan helpen.
Dronken worden is niet leuk, het verpest enorm veel.

Gr. Pin

Hooii,

 

Beetje late reactie, maar ik wil er toch nog even wat over zeggen…

 

14 jaar en alcohol drinken is natuurlijk wel vroeg. Het is ook schadelijk omdat je hersenen nog in de groei zijn. 

Maar eerlijk gezegd drink ik ook af en toe. Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar en wil nieuwe dingen uitproberen. Dus wat mij betreft kan je wel gewoon drinken op deze leeftijd, maar inplaats van elke maand is het wel beter om het naar 1 x in de 2 maanden te brengen..

Reputatie 5
Badge +5

Drink dan alcoholvrij bier

Badge

ehhhhh beetje laat maar kijk opzich is het gwn lekker ik drink zelf ook gwn elk weekend genoeg laten we zeggen HAHHAH maarja ik bedoel beetje met vrienden is prima joh :0

 

Reageer