13 jaar drink alcohol, steel veel en doe shisha

  • 24 February 2021
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo, ik ben 13 jaar en ik heb in groep 7 en meisje ontmoet die slechte dingen deed zoals roken, shisha en drugs . ik heb van haar shisha (pen en waterpijp) leren doen, wat dus niet heel schadelijk is. (het is een vape zonder nicotine, eig gewoon waterdamp) later toen ik 12 was, ging ik met een vriendin logeren en gingen we voor de grap wijn proeven, we vonden t smerig (nog steeds) daarna paar maanden later ging ik mijn vaders alcohol drinken met haar, dus vodka en likeur. we vonden t lekker en we begonnen echt best veel te drinken voor ons leeftijd (1 of 2 keer per maand) toen gingen mijn vriendinnen (niet door ons) ook vaker drinken omdat ze t sowieso wouden proeven. later in oktober gingen we naar t bos en regelden we een fles smirnoff (zoete alcohol drank, niet sterk) en begonnen we te zuipen. 1 vriendin nam een sigaret mee van haar stiefvader en 3 meisjes deden 1 pufje (das echt niks) maar ik en andere 2 vriendinnen rookten niet, want wij willen nooit roken ookal doe ik soms shisha. ik heb gisteren oplaadbare shisha pennen besteld voor kijn vriendinnen omdat ze het wouden. nu ben ik bang dat ik later echt erge dingen ga doen. oja, ik steel al sinds ik 10 ben. ik jatte een keer 50 euro van me vader bijvoorbeeld, en nu (ik ga niet veel zeggen ik ben bang voor snitchers) steel ik echt 2/3 keer per week. ik weet niet hoe ik moet stoppen. mijn vader wat vroeger alcoholist en me moeder rookte vroeger veel. ze zijn russisch, maar ze hebben me super goed opgevoedt dus geen idee.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Praat er over met iemand. Als jij je zorgen maakt over dat je later erge dingen gaat doen, kan je het maar beter voorkomen. En stelen is sws niet goed dus stop daar maar mee. Ooit wordt je betrapt en dan ben je echt de lul.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi ik vind dat je echt met iemand over moet praten hoop dat dit helpt 

Badge

Tja.. voor een 13 jarige is het zeker niet raar om te experimenteren, alhoewel het geen gewoonte moet worden. Stelen kan sws niet dus ik zou daar gewoon volledig mee proberen te stoppen! Er zitten een hoop nadelen aan en voor je het weet wordt je gepakt

Reageer