Ik ben een tijdje heel erg religieus geweest, door de “hype” op internet. Ik ben nu niet meer echt religieus. Maar ik geloof wel in God, Zo ben ik opgevoed.
Ik vind veel regels in de islam geen logica hebben. Zoals het verbod op dragen van korte broeken, of broeken over de enkels (voor mannen) ik heb minder kritiek op traditionele familierollen. Zoals een vrouw die huisvrouw is. Maar een werkende vrouw maakt mij ook niks uit. Dit mag ze zelf bepalen.
Maar om terug te komen op mijn punt. Ik denk dat veel islamitische, (en ook wel christelijke) prekers gebruik maken van de kwetsbare positie van jongeren zoals bijv. ons omdat we misschien makkelijk beïnvloedbaar zijn door ons beloftes te geven over een beter leven.
Mij heeft het vooral veel stress opgeleverd, en discussies met mijn ouders. Ik wil vooral mijn ervaring delen voor anderen mensen zodat jullie voorzichtig kunnen zijn met geloofsovertuiging online of ook in het echt.
Veel jongeren waarmee gebruiken geloof als cope, en komen in een soort depressie.
Iemand een zelfde ervaring?
thx