Skip to main content
Vraag

Heb jij ooit 112 gebeld?

• April 19, 2026
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Anoniemejongen3
Forum|alt.badge.img+1

Hallo, ik vroeg mij dus af of er hier mensen zijn die ooit 112 hebben gebeld en waarvoor. Ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven doen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen. En als je antwoord, wees dan lekker precies dus bijvoorbeeld inplaats van: er was een ongeluk. Iets als: Er was een botsing tussen een busje en een klein autootje etc. Alvast bedankt voor het antwoorden!  

1 reactie

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 1, 2026

Hoi ​@Anoniemejongen3 

Dit is eigenlijk geen goed voorbeeld maar ik zal het wel vertellen. Het was dus de ena laatste repetitie van mijn eindmusical. En een vriend van mij had een 1 op 10 verloren en moest toen het nummer '’911'’ bellen. Hij verwachte er niks van want hier in Nederland is het natuurlijk 112. Alleen zijn telefoon had een ingebouwde functie dat alle alarmnummers automatisch werden overgeschakeld van het alarmnummer van dat land. Dus hij hangt meteen op. De alarmcentrale vond dat raar dus hebben zijn locatie gevonden kwamen er achter dat het een basisschool was. Begonnen het nog raarder te vinden. Hebben toen daadwerkelijk een polittie wagen gestuurd naar onze school. Dus ja dat dus. Zoals ik al heb gezegd geen goed voorbeeld maar alsnog. 

Vriendelijke groet 

35 bomen