Vraag

Word Ik Gecatfished?

  • 4 August 2020
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Misschien klinkt de titel wat thumbnail-achtig, maar ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen. Ik heb op Instagram nogal wat berichten gekregen van mijn ex - ik heb het na aanraden van de forumgebruikers uitgemaakt met die ene jongen - waarin hij mij vooral uitschold. Ik heb hem geblokkeerd en toen was het een aantal maanden stil.

Tot twee maanden geleden. Ik kreeg een berichtje van een ander account. Op het account stonden nog geen posts en de profielfoto was een screenshot van een game. Deze persoon vroeg mij of ik hem terug wilde volgen. Dat heb ik uit aardigheid dan maar gedaan. Verder heb ik er echter niet op gereageerd of iets dergelijks.

De laatste paar dagen zijn we echter wat aan de praat geraakt en ik vind dat oprecht gezellig. Het valt me alleen op dat het taalgebruik van deze gebruiker verdacht veel lijkt op dat van mijn ex. Erg veel scheldwoorden, slechte grammatica en weinig punctuatie. Ik heb hem al gevraagd of hij toevallig nog een ander account of Instagram heeft, of dat hij een account van een ander gebruikt om contact met mij te krijgen en/of te houden. Hij zegt alleen dat hij het account al jaren heeft en dat het toch echt zijn account is. Toen ik hem vroeg of hij iemand met mijn naam kende reageerde hij verbaasd, bijna beledigd.

Misschien stel ik me enorm aan, maar het voelt toch niet goed. Ik ben ervan overtuigd dat het mijn ex is die toch nog contact met mij wil. Mijn moeder heeft me aangeraden om hem alsnog te blokkeren en dat heb ik gedaan. Daarnaast heb ik hem ook ontvolgt.

Ergens hoop ik nu dat hij het wel is omdat ik anders een “onschuldig iemand” opeens heb geblokkeerd. Ik voel me er ergens schuldig om maar ook weer niet. Ik doe het namelijk puur voor mijn eigen bestwil.


2 reacties

Heyy

Als het hem niet is, je kent hem niet. Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt. Beter voorkomen dan genezen. Beter een onbekende blokkeren dan je ex die je stuurt zonder je het echt weet.

Groetjs

Reputatie 2
Badge +3

Je stelt je zeker niet aan!

Ik heb zoeits mee gemaakt en je moet gewoon video bellen met hem, als hij niet wil de hele tijd is er een grote kans dat 'ie je ex is!

Ook kan je hem blokkeren en rapporteren voor impersonating

Hopelijk helpt dit!

Reageer