Vraag

Welke telefoon moet ik kiezen?

  • 20 February 2019
  • 6 reacties
  • 260 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey, ik heb nu een iPhone (6s) en die heb ik vorig jaar overgekocht van mijn oom omdat mijn SE toen in de put was gevallen (vraag me niet hoe ik dat voorelkaar kreeg). Ik heb nu 2 weken dat de laatste cm van mijn scherm het niet meer doet (en dan bedoel ik mijn scherm en niet het stuk waar de homeknop zit). Ook heb ik sinds gister dat mijn telefoon aangeeft dat ik geen service heb, en kan dus alleen via whatsapp bellen (als ik WiFi heb). Ik ben gister naar de telefoon winkel geweest en ze zeiden dat het niet gemaakt kon worden en dat mijn telefoon op een gegeven moment dood/kapot zou gaan (kan binnen week maar ook maanden zijn). Nu heeft mijn gezin niet heel veel geld (ook niet arm maar gewoon minder dan gemiddelde) en mijn moeder wilt dat ik een 2e telefoon heb waar ik gewoon dan mee kan bellen omdat ze het geen fijn ieder vind dat als er iets gebeurt ik niet kan bellen. Maarja om nou met 2 telefoons rond te lopen is ook een beetje onhandig. (En dan gaat het puur om het bellen, dus dan zou ik een hele oude krijgen ofso). Ze vinden (mijn ouders) €600,- te veel voor een nieuwe telefoon, want ik oom wel weer begrijp, maar dat is wel een beetje waar de prijs van iPhones begint, en ik wil wel een goeie, niet eentje die binnen een jaar stuk gaat. Mijn moeder is heel enthousiast over Samsung omdat het veel goedkoper is en betere foto’s maakt maar ik vindt die gewoon niet fijn! (Weet dat t ook gewenning is maar heb een x een Samsung gehad en vind het niet chill) ik heb even zitten kijken naar telefoons en ik vond toen de Samsung galaxy s8 voor €459,- en bij andere sites ongeveer €400,-. Die lijkt mij heel chill (alleen de achterkant vind ik niet zo mooi) maar ik heb AirPods van mijn eigen geld betaald (heb ik nu ongeveer een jaar) en die kan ik daar dan niet op aansluiten! Ook andere oortjes niet en Apple oortjes zijn de enigen die in mijn oor blijven zitten en er niet uit vallen. Ook vind ik het een beetje schamend om met een Samsung rond te lopen want mijn hele school heeft een iPhone en mijn beste vriendinnen ook (ik heb 1 hele rijke vriendin die in een Vila woont enzo) (en ik heb ook een vriendin die Samsung had en laatst is overgestapt naad Apple en die zei ook van ‘ Apple is zooo veel chiller’! Wat moet ik doen?????
(ik heb m even dubbel geplaatst want vind dat ie bij allebei past)😅

6 reacties

Als je op je budget moet letten, dan is het laatste wat je moet doen iets van Apple of Samsung kopen.
Los van mijn mening over die merken, de prijzen zorgen er voor dat je amper een nieuw apparaat kunt veroorloven.
Je betaalt immers voor het merk en voor de "status" die daar bij zou horen.
Dat zegt echter niets over de werkelijke waarde van het apparaat.

"Die lijkt mij heel chill (alleen de achterkant vind ik niet zo mooi) maar ik heb AirPods van mijn eigen geld betaald (heb ik nu ongeveer een jaar) en die kan ik daar dan niet op aansluiten!"

Ten eerste is het sowieso handig om een hoesje te kopen. Dan breekt hij niet in een jaar en dan boeit de achterkant absoluut niet. AirPods zijn sowieso ook te gebruiken met andere apparaten, hoor. Zie bijvoorbeeld dit artikel.

Jij moet je sowieso met dit niets van de anderen aantrekken, het gaat er om dat je een goed apparaat aanschaft.

Het is aan te raden om bij merken zoals Huawei, Oneplus, Motorola en Xiaomi te kijken.
Zij verkopen uitstekende telefoons die binnen jouw budget vallen.
De Xiaomi Pocophone kan wel fijn zijn als jer erg gewend bent aan de stijl van iPhones en de Oneplus apparaten staan wel bekend om hun uitstekende camera's.

Oftewel, laat je niet verblinden door de grote merken, de prijs zegt weinig over de waarde.
Kijk ook wat video's over de apparaten die je wilt kopen, zeker YouTube kent goede tech reviewers.
Yo!

Hey het is altijd balen als je telefoon stuk gaat (of het helemaal begeeft) wat bij jou het geval is.
Wat ik eerst wil zeggen is dat je nooit moet meelopen met anderen dus omdat veel mensen bij jou een apple telefoon hebben hoef jij het niet perse ook te hebben.
Want veel mensen hebben het jammer genoeg wat minder in nederland!
Wat je zegt klopt samsung is een stuk goedkoper dan apple en ik ben sinds een paar jaar overgestapt naar samsung (niet dat ik het slecht heb maar omdat ik geen 800 voor een telefoon ga uitgeven)
En het was heel er wennen maar uiteindelijk ben ik er achtergekomen dat samsung/android een veel fijner systeem is!
Wat betreft de airpods maakt volgensmij niet uit omdat het gewoon gekoppeld kan worden aan een samsung toestel (alleen paar functies kunnen wegvallen)
Ik zou als ik jou was net als wat je moeder zegt een samsung aanschaffen.
En als je nog even wacht is de s9 voor de zelfde prijs als een s8 tekoop omdat de s10 nu te verkrijgen is

Toch moeten jullie zelf beslissen sucses met het maken van een keuze.

✌💪
Ik ben het kompleet met MensPersoon eens dat het laatste wat je moet doen als je met een budget zit is om een iPhone of Samsung te kopen. Bijde merken zijn te duur voor de kwaliteit, je betaald honderden euro's alleen voor het merk. Samsung is in dit geval minder duur maar dit komt omdat ze geen eigen OS hebben dus zijn er meer alternatieven.
Apple heeft het heel slim aagepakt, ze hebben hun eigen OS, services en accessoires waardoor je alleen nog maar telefoons van hun kunt kopen. Daarom raad ik je aan om zo snel mogelijk over te stappen naar Android. Het feit dat je het niet fijn vind om te gebruiken ligt deels aan gewenning maar ook aan de launcher die je gebruikt.
Ook kan je jouw airpods gewoon pairen (verbinden) met telefoons die Android gebruiken. Je kunt hier lezen hoe dat moet.

Ik raad het dus af om een iPhone of Samsung te kopen.
Je hebt nu nog genoeg andere merken om uit te kiezen. Persoonlijk raad ik de Huawei p20 of de Honor view 10 aan, deze lijken heel erg op de iPhone maar zijn een stuk beter qua specificaties en nog veel beter qua prijs. Op deze site kan je allemaal telefoons vergelijken, ik zou je aanraden om te zoeken tussen alle merken behalve Samsung, iPhone, Blackberry en Windows Phone.

In elk geval nog veel succes met het uizoeken van je volgende telefoon.
Heel erg bedankt allemaal!!! 💗💗
Badge
Hey hey hey!

Ik gebruik een Xiaomi A2 Lite (€200) en het is niet je gametelefoon maar je kan wel gewoon op Whatsapp insta snap enz.

En over je airpods je kan ze gewoon koppelen en met een app op de play store heb je bijna alle functies nog tot je beschikking!!

En je kan altijd voor telefoons even kijken naar "budget phones 2019 NL" en ik raad je aan om te kijken of android one bij je telefoon komt (android one is een versie waar je vaker updates krijgt en dan ben je extra goed beveiligd!)

Groetjes,
Henk
Badge

Hey ik weet dat dit al een jaar oud is maar wil toch nog even zeggen dat het merk motorola ook goed is en goedkoop! als je een goedkope telefoon zoekt maar als je dus apple wil dan kan je dan gewoon een app downloaden die je scherm enz naar apple verandert dat is echt handig! Ik heb zelf ook een motorola gehad!  

Reageer