Vraag

Vragenlijstje! Hebben julllie tips?

  • 9 August 2021
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi,

Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik met meer kinderen wil praten over online problemen die ik heb. Dingen zoals social media,  schermtijd, stress en catfishing. Ik heb een aantal vragen voor jullie, misschien weten jullie wel het antwoord of hebben jullie advies voor mij:grin:

  1. hoe oud ben je en waarom praat je al op dit platform?
  2. Veel vrienden om mij heen zitten veel op hun telefooon, ik weet dat ze dat eigeniljk niet leuik vinden.. hoe kan ik hun helpen om dat minder te doen? Wat doen jullie dan
  3. Ik kan niet zo goed met mijn ouders over deze dingen praten.. denk dat zij het niet echt snappen. Kunnen jullie dat thuis?
  4. Hebben jullie nog meer platformen waar je met andere kinderen praat?
  5. Hebben jullie ooit catfishing meegemaakt? Wat deed je toen
  6. Praten jullie ooit over online dingen op school?
  7. Ik word soms best onzeker als ik op social media mensen zie waarbij het lijkt of zij een perfect leven hebben. ik weet dat dit vaak nep is maar vind het toch een beetje stom dat ik dat niet heb. Hebben jullie dit ooit en wat doe je dan?
  8. Zijn jullie ooit online gepest of kennen jullie iemand die dat is geweest?

Dankjewel!! 


3 reacties

Heyy, ik ben ook nieuw hier.

 

  1. hoe oud ben je en waarom praat je al op dit platform? Middelbare school, ik wil meer mensen helpen en ik had zelf een kleine vraag.
  2. Veel vrienden om mij heen zitten veel op hun telefooon, ik weet dat ze dat eigeniljk niet leuik vinden.. hoe kan ik hun helpen om dat minder te doen? Wat doen jullie dan. Ik heb een maximaal aantal minuten op m’n telefoon ingesteld. Ga naar instelling, schermtijd en dan kan je daar vanalles instellen :)
  3. Ik kan niet zo goed met mijn ouders over deze dingen praten.. denk dat zij het niet echt snappen. Kunnen jullie dat thuis? Ja, mijn moeder en vader snappen dit ook best. Ik was ook eerst een beetje bang maar praat gwn een keer met ze.
  4. Hebben jullie nog meer platformen waar je met andere kinderen praat uhm nee 
  5. Hebben jullie ooit catfishing meegemaakt? Wat deed je toen Nee gelukkig niet
  6. Praten jullie ooit over online dingen op school? Ja maar meer over tik toks enzo
  7. Ik word soms best onzeker als ik op social media mensen zie waarbij het lijkt of zij een perfect leven hebben. ik weet dat dit vaak nep is maar vind het toch een beetje stom dat ik dat niet heb. Hebben jullie dit ooit en wat doe je dan? Ja, en dan ben ik jaloers maar ik weet dat het niet kan dus dan stop ik met erover nadenken door bijvoorbeeld yoga
  8. Zijn jullie ooit online gepest of kennen jullie iemand die dat is geweest? Nee niet online gepest, wel irl.

Hoop dat je er iets aan hebt 

grtjs,

Candy

  1. hoe oud ben je en waarom praat je al op dit platform? Ik zocht een keer online wat op en dat leidde hiernaartoe, om te reageren had ik een account nodig... 
  2. Veel vrienden om mij heen zitten veel op hun telefooon, ik weet dat ze dat eigeniljk niet leuik vinden.. hoe kan ik hun helpen om dat minder te doen? Wat doen jullie dan? Ik heb daar zelf geen problemen mee, ik zou zeggen zeg je meldingen uit en leer dat het niet erg is om eens wat te missen. 
  3. Ik kan niet zo goed met mijn ouders over deze dingen praten.. denk dat zij het niet echt snappen. Kunnen jullie dat thuis? Ik heb nooit echt de behoefte over dat soort problemen te praten maar ik denk dat het wel kan, of ze het begrijpen weet ik natuurlijk niet! 
  4. Hebben jullie nog meer platformen waar je met andere kinderen praat? Ja gewoon whatsapp enzo maar verder niets bijzonders. 
  5. Hebben jullie ooit catfishing meegemaakt? Wat deed je toen? Gewoon bericht verwijderen, meer niet
  6. Praten jullie ooit over online dingen op school? Soms, niet bijzonder veel
  7. Ik word soms best onzeker als ik op social media mensen zie waarbij het lijkt of zij een perfect leven hebben. ik weet dat dit vaak nep is maar vind het toch een beetje stom dat ik dat niet heb. Hebben jullie dit ooit en wat doe je dan? Ik snap wat je bedoelt, tja gewoon leren los te laten, of na te denken over de leuke dingen die je zelf doet. 
  8. Zijn jullie ooit online gepest of kennen jullie iemand die dat is geweest? Nee maar ik vind dat erg laf, nog sneuer dan in het echt haast. 

Welkom op het forum! 

Reputatie 7
Badge +14

Hoihoi,

Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik met meer kinderen wil praten over online problemen die ik heb. Dingen zoals social media,  schermtijd, stress en catfishing. Ik heb een aantal vragen voor jullie, misschien weten jullie wel het antwoord of hebben jullie advies voor mij:grin:

  1. hoe oud ben je en waarom praat je al op dit platform? 14, vind het leuk om anderen te helpen en je krijgt meestal tips als je een probleem hebt 
  2. Veel vrienden om mij heen zitten veel op hun telefooon, ik weet dat ze dat eigeniljk niet leuik vinden.. hoe kan ik hun helpen om dat minder te doen? Wat doen jullie dan - apps waarop ik heel veel zit, zoals insta en tiktok heb ik verwijderd op m’n telefoon 
  3. Ik kan niet zo goed met mijn ouders over deze dingen praten.. denk dat zij het niet echt snappen. Kunnen jullie dat thuis? Nee niet echt 
  4. Hebben jullie nog meer platformen waar je met andere kinderen praat? Ja insta en Whatsapp
  5. Hebben jullie ooit catfishing meegemaakt? Wat deed je toen het verwijderen 
  6. Praten jullie ooit over online dingen op school? Ja 
  7. Ik word soms best onzeker als ik op social media mensen zie waarbij het lijkt of zij een perfect leven hebben. ik weet dat dit vaak nep is maar vind het toch een beetje stom dat ik dat niet heb. Hebben jullie dit ooit en wat doe je dan? Nee 
  8. Zijn jullie ooit online gepest of kennen jullie iemand die dat is geweest? Nee 

Dankjewel!! 
geen probleem! 

Reageer