Vragenlijst Cybersecurity

  • 13 December 2021
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 1

Hi,

Nu internet steeds belangrijker word ben ik wel benieuwd naar jullie insteek op cybersecurity en Big Tech.

Daarom deze vragenlijst:

  1. Welk cijfer zou jij jezelf geven voor bewustzijn over cybersecurity?
  2.  Wat voor soort Email gebruiken jullie? (denk aan Gmail, outlook of protonmail)
  3. Wat voor zoekmachine gebruiken jullie? (denk aan Google, Ecosia of DuckDuckGo)
  4.  Wat voor sociale media gebruiken jullie regelmatig? (denk aan Facebook, Whatsapp of Snapchat)
  5.  Wat voor sociale media hebben jullie allemaal gedownload? (denk aan tiktok, instagram of facebook)
  6. Accepteren jullie altijd gewoon de cookies als jullie een website bezoeken? Zo niet leg uit?
  7. Gebruiken jullie een VPN? Zo ja welke? (denk aan Express VPN, Cyberghost of Proton VPN)
  8. Gebruiken jullie een wachtwoordenkluis? Zo ja welke? (denk aan LastPass, Dashlane, KeePass)
  9. Wat voor soort wachtwoorden gebruik jullie meestal? Hele korte, Makkelijk te onthouden, Vaker Dezelfde of Hele lange nieuw gegenereerde?
  10. Wat is jouw mening over cybersecurity?

 

Dit was het

Alvast bedankt!

 

Stoeptegel


4 reacties

Badge
  1. een 7 het kan beter
  2. protonmail en gmail
  3. google voor brave en ddg voor tor
  4. snap, insta, github (als dat eronder valt), whatsapp, discord
  5. ja ook snap, insta, discord en dat allemaal
  6. ik probeer ze te ontwijken maar als t echt niet lukt zo weinig mogelijk.
  7. ik maak mijn eigen vpn's met openvpn of outline
  8. tuurlijk ik gebruik dashlane
  9. ik gebruik de password generator van dashlane die maakt wachtwoorden voor me dus hele lange en complexe
  10. ik vind dat er meer over moet gepraat worden op scholen en er meer les over worden gegeven
  1. Welk cijfer zou jij jezelf geven voor bewustzijn over cybersecurity? Ik denk een 7, ik ben redelijk op de hoogte van waar de grote fouten zitten (phishing of advertenties), maar houd me er verder niet heel erg mee bezig.
  2.  Wat voor soort Email gebruiken jullie? (denk aan Gmail, outlook of protonmail) Als hoofdemail gebruik ik een eigen domeinnaam (waar dat dan weer onderdeel van is weet ik niet). Op school maken we gebruik van Office, dus daar is een Outlook e-mail aan gekoppeld. Ik heb in het verleden ook Gmail gebruikt (en niet verwijderd), maar die is inactief.
  3. Wat voor zoekmachine gebruiken jullie? (denk aan Google, Ecosia of DuckDuckGo) Ik gebruik altijd Google. Er zullen misschien betere of veiligere alternatieven zijn, maar Google blijft voor mij gewoon als heel solid aanvoelen en is inmiddels zo groot en geoptimaliseerd.
  4.  Wat voor sociale media gebruiken jullie regelmatig? (denk aan Facebook, Whatsapp of Snapchat) WhatsApp, Instagram, Snapchat, Reddit, Discord, TikTok (niet zelf video’s maken), YouTube (niet zelf video’s maken), Facebook (redelijk inactief), LinkedIn (redelijk inactief).
  5.  Wat voor sociale media hebben jullie allemaal gedownload? (denk aan tiktok, instagram of facebook) Zie vraag 4. :)
  6. Accepteren jullie altijd gewoon de cookies als jullie een website bezoeken? Zo niet leg uit? In principe wel, een enkele keer niet, maar dan niet bewust met een bepaalde redenering.
  7. Gebruiken jullie een VPN? Zo ja welke? (denk aan Express VPN, Cyberghost of Proton VPN) Nee, dat gebruik ik niet. Vind het voor mijn gebruik niet nodig.
  8. Gebruiken jullie een wachtwoordenkluis? Zo ja welke? (denk aan LastPass, Dashlane, KeePass) Ik gebruik alleen iCloud sleutelhanger/Keychain voor mijn wachtwoorden.
  9. Wat voor soort wachtwoorden gebruik jullie meestal? Hele korte, Makkelijk te onthouden, Vaker Dezelfde of Hele lange nieuw gegenereerde? Voor het goede moet je natuurlijk overal een ander, moeilijk wachtwoord gebruiken, maar ik gebruik persoonlijk ongeveer overal hetzelfde wachtwoord.
  10. Wat is jouw mening over cybersecurity? Ik ben van mening dat het wel belangrijk is, maar dat het al zou helpen als iedereen de basis kent. Helaas zijn er nog genoeg mensen die voor phishing of andere linkjes vallen - met name ouderen, zoals mijn opa.
  1. Welk cijfer zou jij jezelf geven voor bewustzijn over cybersecurity? 9 weet dr best veel van via mn pa
  2.  Wat voor soort Email gebruiken jullie? (denk aan Gmail, outlook of protonmail) proton
  3. Wat voor zoekmachine gebruiken jullie? (denk aan Google, Ecosia of DuckDuckGo) duckduck
  4.  Wat voor sociale media gebruiken jullie regelmatig? (denk aan Facebook, Whatsapp of Snapchat) heel weinig beetje  insta en snap tiktok maar niet veel
  5.  Wat voor sociale media hebben jullie allemaal gedownload? (denk aan tiktok, instagram of facebook) insta
  6. Accepteren jullie altijd gewoon de cookies als jullie een website bezoeken? Zo niet leg uit? nee dat heb k geleerd van mn pa. alleen functie koekjes . en altijd weer weggooien enzo
  7. Gebruiken jullie een VPN? Zo ja welke? (denk aan Express VPN, Cyberghost of Proton VPN) jup proton altijd
  8. Gebruiken jullie een wachtwoordenkluis? Zo ja welke? (denk aan LastPass, Dashlane, KeePass) FF heet die geloof ik
  9. Wat voor soort wachtwoorden gebruik jullie meestal? Hele korte, Makkelijk te onthouden, Vaker Dezelfde of Hele lange nieuw gegenereerde? lange met tekentjes er in
  10. Wat is jouw mening over cybersecurity? heel belangrijk . Ik hoorde van een jongen uit mn buurt die was naakt op de foto en een meisje kreeg die foto vis een heck en ging hem  chanteren. Jongen werd helemaal dr slaaf en ik heb m zelf aanhaar zien smeken om te stoppen met dat chanteren heel erg.  Hij huilen en op zn knieen enzo.  Stopte pas toen dr moeder het hoorde en zij kreeg straf joh pfoe( verdient ook) Dus allemaal ongelukkige kinderen daardoor. Ik wil zoiets dus nooit meemaken !
Reputatie 4
Badge +5

1. 9

2. Gmail

3. Google

4. WhatsApp

5. WhatsApp, Snapchat

6, ja

7. Nee

8. Nee

9. Makkelijk te onthouden

10. Weet ik niet

 

Reageer