Vraag

vraag voor jongens

  • 20 July 2021
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Hallo 

Ik app met heel veel jongens uit mijn klas enzo ,maar waarom reageren ze altijd met zulke korten antwoorden zoals: ok ,thanks , doei , nee ,hoi ,ja ,nee . Ik doe altijd zo mijn best om een goed gesprek te voeren maar het is bijna alsof het ze niks boeit. Even een tip voor jongens .. Begin alsjeblieft een keertje met een gesprek zodat de meisjes dag niet hoeven te doen als je dit wel doet ben je echt top


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hey

de reden hiervoor is waarschijnlijk omdat ze niet hele woorden willen schrijven, misschien is bijvoorbeeld mss, en bijvoorbeeld bijv. 

afkortingen kom je online veel tegen en zijn normaal!

-me

@Anoniem64.7 ik denk dat Alicia meer bedoelt dat ze reageren met een enkel woord (heel gesloten) en niet met een ‘echt’ berichtje. Daardoor moet de andere persoon het gesprek eenzijdig blijven voeden.

@Alicia op Kindertelefoon ik snap wel wat je bedoelt, maar het verschilt ook heel erg per persoon hoor. Sommige jongens - including me ;) - reageren wel gewoon ‘normaal’ met (langere) berichtjes. Waarschijnlijk geef je gewoon de verkeerde jongens wat dat betreft.

Echter, het kan ook een beetje in de leeftijd zitten. Over tijd worden we allemaal volwassener - ja, ja, ook de jongens - en zal je dus met de meesten ook wat ‘normalere’ gesprekken voeren. Anderen blijven wel zoals ze zijn, dat is nu eenmaal niet anders.

Kortom: sommigen zijn nu eenmaal zo en veranderen over tijd, anderen blijven zoals ze zijn. Je kan uiteraard wel aangeven dat je vervelend vindt hoe ze reageren. Wellicht dat ze dan (enigszins) veranderen. Succes!

Tja, de ene is uitgebreider dan de ander. Misschien dat de jongens waar jij het over hebt gewoon eerder voor het praktische appen en niet zozeer voor uitgebreide gesprekken, verschilt ook per persoon

En heb je hen al eens laten weten wat jij hier van denkt?

Je kunt zo te zien prima duidelijk maken hoe dit je laat voelen en kunt ons ook tips geven, dus het moet zeker lukken om die jongens ook de tips te geven.
Misschien doen ze er iets mee, misschien niet.
Je hebt het dan in ieder geval geprobeerd.

Reageer