Vraag

thee over schoollaptop


Reputatie 4
Badge +3

Hallo,

ik was thee aan het drinken in mijn ved en film aan het kijken en toen ik iets anders ging zitten heb ik thee over mijn school laptop gemorst. Ik moest naar sport en het is nu 5 uur geleden en mijn laptop gaat niet meer aan. Ik ben echt bang dat de laptop stuk is. Heeft iemand pls zsm tips? Ik wil niet dat mijn ouders boos worden want we hebben niet heel veel geld.


10 reacties

Ik zou het eerlijk zeggen, want heel vaak ben je voor dit soort dingen verzekerd. 

Hoi @Ms_928 ,

Tja, lastig.

Als hij verzekerd is moet je hem niet open gaan maken.

Maar als dat niet zo is en de garantie is verlopen, kan het wel.

Deze stappen kan je dan het beste volgen:

Schroef de onderkant los.

Dep met een microvezel doek de printplaat droog.

Laat hem nog een dagje drogen daarna en zelfs hem daarna pas weer aan.

Als hij dan nog niet werkt accu+lader loskoppelen en 20 seconden aanknop indrukken.Daarna accu weer aansluiten en nogmaals proberen.

 

Reputatie 4
Badge +3

Top bedankt! Zal ik het met mijn ouders overleggen?

@Jesse_6567 meestal zijn laptops van school verzekerd en huur je dat per jaar, mocht er dan iets kapot gaan laat de school het maken, maar dan zou je het wel eerlijk moeten zeggen en er niet zelf aan gaan prutsen...

@Jesse_6567 meestal zijn laptops van school verzekerd en huur je dat per jaar, mocht er dan iets kapot gaan laat de school het maken, maar dan zou je het wel eerlijk moeten zeggen en er niet zelf aan gaan prutsen...

Klopt idd!

Openmaken moet je ook alleen doen als ie niet verzekerd is en de garantie verlopen is/dit niet dekt👍

Top bedankt! Zal ik het met mijn ouders overleggen?

Mijn advies is van wel, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, kan je niks aan doen.En als het geld er echt niet is heb je altijd nog stichting Leergeld als je daarvoor in aanmerking komt.

 

@Ms_928 Heb je het inmiddels al tegen je ouders gezegd?Hoe ging dat?

Reputatie 4
Badge +3

Hoi! Na 2 dagen deed ik hem aan op school en deed hij het weer! Alles is weer goed en doet het weer denk ik en mijn ouders heb ik niks verteld. Als er nog verder problemen komen zal ik het laten weten.

Hoi,

Dat is fijn!

Ow beter dat hij het weer doet!

Reageer